Monday, August 12, 2013

Aidilfitri 2013

Hi korang.. tak habis beraya lagi ke tu?? 
hamboii kemain.. collect duit raya untuk anak2 lettew hehe.
Aku hari ni dah start kerja weh.. kan aku dah kata kat entry lepas memang aku tak ambik cuti pun untuk Raya tahun ni... nak  save cuti katanyerrr ;P 

Tema family aku tahun ni 'Merahnyer Mak Ngah & Merahkan Raya Mu'.. haha poyo kau Bedah!
aku peratikan tahun ni kemain ramai yang bertema merah. Apakah?? 
Nak kata trend idok ler nyah.. hurrmm might be kebetulan je lah tu. 
Takkan tahun ni ko meroh, orang lain tak boleh nak meroh jugak kotttt??!! muahahaha. 

Kemana je aku pergi masa Raya pertama aritu dah nampak macam kain berwarna merah selonggok berjalan.. pandang sana, merah.. pandang sini, merah.. 
ek elehh balik Melaka aritu pun ada jugak yang merah ko!! hahaha

Dah tu.. kalau dah sefamily Paklong Leman, family Maklang Zaleha, family PakSu Meon, bertemakan kaler meroh, abes semua anak beranak dia meroh menyala *macam family aku* kikiki
(psstt Family Paklong Leman, Maklang Zaleha, PakSu Meon tu aku reka je, tak ada kena mengena ngan family aku tau.. LoL)
Ini dah boleh jadi penanggah kat rumah orang kawin pun yer jugak kihkihkih ;P

Bergambar dengan omak den =)


ok mari bergambar retis laki bini di pagi raya..
*Sikap over yang tak pernah nak berubah*.. phuuuihh



Tengahari sikit lepas dah menziarah kubur Arwah Ayah & beraya kat rumah jiran tetangga yang terdekat, nak dekat2 pukul 2.30pm jugak lah kamiorang bertolak ke Melaka. 

Heee otw nak balik Melaka. Ikut LEKAS hiway, kalau ikut PLUS Hiway aku rasa suboh Raya kedua baru sampai kot.. aku tengok kat Twitter PLUSTraffic kemain jammed nak meninggal. Untuk tak menyusahkan diri, baiklah ikut LEKAS.. kurang jammed.


Sesampai je kat Melaka, family Tok Jali  & Arwah Nek Timah tengah melepak bawah pokok rambutan.. hehe Manyakk syiokk.


Malam2 main bunga api kat depan rumah Atok, sini lah tumpuan kitorang bila malam2.

Tak payah cerita panjang2 sangat lah yer.. 
Sambutan Raya pertama aku biasa2 jer.. nanti aku cerita lagi kisah hari raya kedua aku pulak.. itu pun biasa2 jugak ;)

17 comments:

  1. wahh, meriahnye merah dia... memang best main bunga api kat laman rumah kampung.

    btw, selamat hari raya aidilfitri :)

    ReplyDelete
  2. Vahhhh tema rayer mama zaza mmg sapa2 xleh lawan yer...kaloh Umi Qi tau...kakakkaka umi Qi sekeluorga pun tema merah pak malau, kajang berlipat...hahhahahha dari jauh buat orang menyampah tgk kami merah ang2 ang...terutama si Qi tecik tuh kemainnn kaloh gaya yer dari umi Qi....

    Zaza...baju u sgt lawaa...sulam putih perghhhh...nanti umi Qi update blog eh...tema yer belang2 hehehhehe

    ReplyDelete
  3. selamat hari raya aidilfitri..maaf zahir dan batin...main bunga api tu memang best....tak kira yang muda or yang tua kan :)

    ReplyDelete
  4. merahnya mak ngah.. hehe

    kita ijau tahun ni.. kiki

    ReplyDelete
  5. amboi merahnya makngah haha. tahun ni i tgk kwn2 i ramai purple dgn biru la huhu

    cantil arumah atok u. i suka rumah kg cmni lh2 rumah kt negeri sembilan dgn melaka

    ReplyDelete
  6. aaauuww..merahnya makngah.. tahun ni saya x tema merah..kecuali tudung xleh nak lari, tetiba nak merah..haha
    tak sangka akk pun berkampung kat melaka ye..hikhik..

    eh, mana ank lelaki akk? yang yang gugirl je..

    ReplyDelete
  7. Merah dan meriahnya raya! Rumah tu sungguh tradisional sekali...
    Salam lebaran dan maaf zahir batin, bergembira dan ceria sentiasa!

    ReplyDelete
  8. salam zaza
    Sebuah keluarga yg bahagia dan harmoni.

    ReplyDelete
  9. Wah...meriahnya raya. Merah tu. Cantik baju raya ☺☺

    ReplyDelete
  10. Merahnya Mak Ngah.. hehehe... tema kami tahun lepas ni... Selamat Hari Raya Zaza, Maaf Zahir BAtin..

    ReplyDelete
  11. meriahnya raya dengan warna merah,,,
    Salam AidilFitri

    ReplyDelete
  12. selamat hari raya zaza...hehehe..amboiii kemain panjang tajuk tema dia...hehe..apa2 pun memang cantik lah warna merah nie...barulah glamour di hari raya kannn... =)

    ReplyDelete
  13. Warna2 ceria.

    Cantiknya rumah tu.

    ReplyDelete
  14. Okje pun melah jugak tp kurang garang sikit le...
    Nenek tak ikut balik melaka ke Zaza?....

    ReplyDelete
  15. Cantik pulak kombinasi kaler baju raya korang masa gambar ramai2 tu...
    Hehehheheh.....
    Akak Melaka blah mana?
    AJ raya aritu ape pun tak boleh buat...
    Waaaa...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Zaza Abdul Latif Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah