Tuesday, September 2, 2014

Cerita-Cerita Minggu Busy

Assalamualaikum..

Best kan cuti tiga hari direct.. lagi best kalau direct sampai Jumaat..hahaha. Cuti direct kali macam best je sebab ada unplanned vacation atau lebih tepat sekali short vacay.. gittue! tak sabar nak tebarkan cerita tu kat korang =)

Aku tunjuk dua gambar je kat bawah tu supaya ada terselit sikit kenangan yang aku buat di minggu busy aku haritu.


One of project yang Boss aku handle buat masa ni ialah projek buat Pusat Kecemerlangan untuk JKR di Melaka. So ini salah satu cara untuk Kontraktor & JKR bergabung untuk selesaikan apa yang patut untuk projek tu.

View dalam function room haritu. 

Bangga sangat bila event macam ni aku dapat organize sengsorang from A to Z dengan jayanya.. *tepuk tangan untuk diri sendiri* Brovo!! bravo!! lehhh event kecik je pon nak kecoh.. hahaha.

Ok itu je boleh aku hujahkan.. karang aku cerita panjang2 apa yang company aku buat karang korang tak paham plak.

Day 1 masa berada kat sana haritu. Memang saja je terbalik kan gambar ni.. selfie terbalik namanya.

Well, perempuan & cermin toilet memang tak dapat dipisahkan.. dimana ada cermin toilet, disitu ada perempuan berselfie.. hahahaha.

3 days aku bertapa kat Dynasty Hotel untuk Workshop tu.. hasilnya tu lah gambar selfie yang aku tampal kat sini hehehe.

 Haritu ada jamuan raya kat opis.. ni hasil makanan yang aku makan.. sedap giler sebab lapar.. habis sepinggan ambik plak mee kari.. gambar mee kari tak ada sebab terdelete. Lepas tu bila dah habis makan terus menyesal sebab makan mengikut napsu serakah.. huwaaaaa lelemak di perut semakin menebal :( 

Minggu weekend haritu sebelum hantar Khairine pergi belajar silat aku bawak mak aku pergi breakfast kat Keramat Mall. Dia nak makan chapati katanya.. Ok mari kita pergi.

Ini namanya Puree.. kuah tu nama dia Keema.. aku makan kedua2nya skali.. ermm dapppp. 

Habis je makan lagi sekali rasa menyesal. Berharap sangat kalau dapat cakap dengan lelemak kat dalam badan ni tolong lah jangan membiak secara cepat.. tak sempat Kak Jah nak bakar lemak nanti :(

Cewah Emak bagi thumbs up kat sini sebab dapat makan chapati sedap =)

Dah.. tu je cerita minggu lepas. Cerita ni tak nampak macam busy pun.. aku tak reti macam mana nak cerita kat sini. Tak apa lah janji hari2 busy aku haritu dah over.. senang kepala otak aku tak payah nak mikir lagi.

17 comments:

  1. wah,,sukanya mak makan..mesti sedap tu,,

    ReplyDelete
  2. tak pernah lagi cuba merasa puree tu, nampak cam nan pun ada jugak ek :)

    ReplyDelete
  3. Kira boss Zaza tak salah pilih calon secretary.
    Besar/kecik menguruskan function bukan boleh just petik jari zaza kalau tak ada ilmu
    Tahniah dari kakak..

    Puree makan dgn kuah dalca/kari pun sedap:)

    ReplyDelete
  4. amboiii kelasss emaknenek siap thumbs up lgi ;p nampakkkkk msti sedap kan

    ReplyDelete
  5. sedap ek capati kat keramat mall tu...boleh try la nanti g makan kat sana...hehe

    ReplyDelete
  6. Weyh beb....betullah tak nampak bizi pun haha.... alah setakat makan puree dengan keema, setakat bergambar berselfie kat cermin toilet tu apalah sangatttt hehe....Mendidih tak cik Jah dengar statement cik Bedah ni agaknya hehe....
    Hokay....hokay....mak buat buat paham yg cik Jah bizi.....

    Eh kalau cik Bedah pun bangga tu dapat settlekan projek sesorang .....mau tak bangga !....

    ReplyDelete
  7. Weekend memang busy banyak kerja nak buat kan..tak cukup yang hari hari tu..hehe
    roti puree tu memang sedap :)

    ReplyDelete
  8. busy btl kak zah..padan la lame dh xde entry baru..hikhik..
    roti puree tu nmpk sedapppp..kbai!

    ReplyDelete
  9. mendidih perot i tau tgk gambar makanan u...dah la i tgh dalam fasa diet...wakakakaka

    mmg susah tau nak cari mamak yg terror buat kuah kimma sedap...kalau your mom dah bagi thumbs up tu, boleh la i cuba carik kedai ni

    ReplyDelete
  10. Macam tu rupa roti Puree ek. Tak pernah lagi order kat kedai mamak walaupun selalu lepak. Balik-balik, roti canai. Balik-balik roti cania.

    ReplyDelete
  11. kakjah kire hebat le tu dpt organize event camtu...kecik ke tu ...ishhh yg penting A to Z tuuuu... bukan keje senang...mcm2 bende nak deal n amik kire....tepuk tangan tahap bergema2 tuk kak jah kiteeeee....auwwww....

    adoiii teliur tgk pic mknn tu....tu le pelik tgk kak jah ni makan byk pun tapi perut kerempeng jugak....mmg lemak takut nak melekat tuuu kak jah oiiii...dik leha risau2 jeles ni tau heheheeheh.... dik leha ni dah penat nak kawal makan tau....teliur tgk org makan nasi huhuhu...sesungguhnye dik leha dlm dilema hahaahaha...dan2 rase nak preggy jek takyah diet beriya2 heheheeheh

    comel tgk makcik angkat ibu jari tu...boleh jadi duta tu...dpt mkn free hari2 hheheeheh....tapi serius mak kak jah comel....

    ReplyDelete
  12. Salute sis zaza handle one big event besar tu sorang2...sure bos sis proud of u....yeyyyyy dah mansuh kerja sabtu alhamdulilah....leh holiday sakan pas ni....sis cepat update short vacay tu tau tak sabar nak baca....aummmmmmm

    Ibu sis zaza ni sempoi laa...mesti sedap kan kimma tu ngan capati...keramat mall eh...nak pi la nanti...dah terliur yg amat...aummmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

    ReplyDelete
  13. amboi.. sedapnya makanan tu.. puan selfie always cun kebabom gitu...

    ReplyDelete
  14. Tahniah jah. Hebak mung. Boleh masuk dalam KPI. Confirm bonus lebat ☺☺

    ReplyDelete
  15. Hahaha...zaza kita sama la.. Lepas dh puas hadap makanan baru nk rasa menyesal sbb makan ikut nafsu..hahaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Zaza Abdul Latif Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah