Tuesday, October 11, 2016

Tips Pemilihan Dress Yang Bersesuai Untuk Temujanji

Hi.. bila kira- kira dengan jari, minggu ni dah masuk 3 minggu akak tak update blog. Kemain menjadi-jadi perangai malas akak. Banyak cerita yang terdampar kat draft yang aku nak lambakkan kat sini.. tapi belum ada masa lagi nak edit. Itu nanti dulu. 

Harini aku nak share tips macam mana nak pilih baju yang bersesuaian untuk kita keluar dating/ bersantai bersama orang tersayang atau bersama kawan-kawan untuk jadikan penampilan kita lebih berkeyakinan dan menyerlah. 


Dalam masa terdekat ni korang ada temujanji istimewa ke dengan orang tersayang atau kawan-kawan? mesti korang pecah kepala fikir apa nak dipakai.. mesti korang kalut nak mencari baju dalam wardrobe baju apa yang bersesuaian untuk dipakai kan?? 

Ya! Jangan ribut-ribut ya Cik Bedah, nanti kat bawah ni aku akan sharekan apa pakaian yang bersesuaian untuk korang. Korang mesti nak sentiasa yang terbaik nak surprisekan pasangan korang dengan gabungan keseksian dan keanggunan bergaya bila tiba hari dating korang kannn?? Jadi, mari kita lihat jenis-jenis pakaian wanita yang pasti akan memukau bila tiba hari dating korang dengan pasangan atau kawan-kawan korang ;)


EVENING DRESS


Evening Dress gaya ni memang sesuai sangat untuk korang nak nampak glamor dimajlis makan malam yang berkonsepkan candle light dinner dalam suasana romantik. Korang boleh pilih dress yang berwarna hitam atau warna beige. Peranan dua warna ini akan lebih menonjol dan boleh menunjukkan kecantikan sebenar si pemakai dengan lebih mudah. Nak lebih vogue lagi, kau tak payah bawak handbag besar-besar.. cukup hanya bawa seketul clutch yang kau pair kan dengan sepasang stiletto.. memang kelassss.. bila masuk ke tempat majlis tu mesti ramai mata-mata yang terpukau dengan kestylo kau nyah!.. hmm terbayang pulak aku yang memakainya.. mesti akak nampak gojessss.. masa tu kalau korang nampak akak candle light dinner dengan Bang Nizam, kau jangan makan hati ya Bedah.. hehehe.


MAXI DRESS



Bagi korang yang sukakan penampilan sederhana, tapi nak nampak elegan, Maxi Dress adalah pakaian yang sesuai untuk personaliti korang. Ada beberapa jenis gaya yang membolehkan korang nampak comel tapi masih berkonsepkan trendy dan kelihatan bergaya. Maxi dress ni sesuai untuk apa-apa majlis, samada pada waktu siang atau malam. Selain tu, pemakaian maxi dress memang sangat selesa untuk bergerak & ia sangat flowy untuk tampil dengan penuh keyakinan.

MIDI DRESS


Ada juga yang suka memilih Midi Dress untuk menampakkan sedikit menarik.. boleh lah korang tayang sikit kulit tangan korang yang mulus tu. Tapi pemilihan Midi Dress tak seuai untuk mereka yang bertudung. So korang boleh pilih Maxi Dress ya. 

Ada banyak pemilihan Midi Dress dari berbagai jenama terkenal. Dari situ bila pakai pakaian yang agak berjenama sikit mesti korang akan rasa lebih confident untuk keluar. Korang boleh pilih cutting A cut line atau body cutting. Memang seksi wa cakap lu. Lepas tu korang boleh sesuaikan dengan aksesori yang merelip atau barangan kemas yang cantik dan sesuai dengan warna Midi Dress yang korang pilih.

So, Bila kita pilih pakaian yang bersesuaian, automatically kita akan rasa keyakinan diri kita lebih tinggi. 99% orang perempuan lah yang terlalu memilih bab-bab pakaian ni.. setuju ke tidak dengan apa yang aku katakan? Ok Fine kalau ada lelaki-lelaki yang tak setuju dengan pendapat aku ni, aku percaya. Sebab nowadays orang lelaki dah pandai mementingkan gaya dan keterampilan bila keluar rumah.

Untuk pilihan dress yang lebih banyak, korang boleh pilih di types of women’s dressAda banyak pilihan dress yang korang boleh dapati dari Zalora. Pilih je kat types of women’s dress 


6 comments:

  1. kak tunjuk contoh utk yang bertudung plak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk yang bertudung i suggest boleh mix & match dengan mana2 dress yang pilih ya. Boleh tengok kat link dlm review tu untuk pemilihan dress yang banyak cantik2 untuk dipadankan dengan tudung :)

      Delete
  2. Dress zalora mmg lawoo2..mmg sesuai pki pegi candle light dinner ngan bangzam kak.. ;)

    ReplyDelete
  3. Kita teringin nk berdress. Tp idok pndai bergaya pn. Hee

    ReplyDelete
  4. Santek kan pakai dress tp kat opis ni kalau i pakai dress..sure i dpt pahala banyak..sebab i asyik di kata di keji...huhu..typical malay kan..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Zaza Abdul Latif Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah