Friday, April 3, 2020

#MyThought πŸ™† Cloud Personal Docs

Sebelum ni tak terfikir pun nak keep all docs dalam cloud. Tapi bila zaman sekarang ni semua benda nak online, i keep all related docs dalam cloud. Kalau boleh, documentation korang pun korang save lah jugak cara online. Contohnya save dalam Dropbox ke, Google Drive ke atau apa2 je lah application yang ada dimukabumi ni untuk korang save docs korang cara online. Apa2 hal senang Jah! buatnya tiber bank mintak copy IC ke, surat beranak anak ke, surat kawin ke sebab laki kau nak kawin kat Siam.. semua dah siap save dalam cloud (save online). 

Learn about the benefits and usage of cloud documents
Actually i dah lama implement cara ni.. cuma tak pernah save personal docs dalam cloud je. Docs yang i save pun benda2 melibatkan kerja je.. macam docs sendiri tak ada pun nak keep dalam tu. Now, dalam masa MCO macam ni sangat bergunanya semua docs yang kita dah save dalam cloud. Samada docs kerja/ personal.

Just an idea.. kot2 lah ada diantara korang yang tak tau/ tak pernah buat lagi. I tulis entry ni untuk reference i. Kenangan i. Benda yang terlintas dalam kepala otak i. Korang kalau belum buat, try lah. Apa2 hal nak senang.. upload atau forward je softcopy kepada yang berkenaan bila memerlukan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Zaza Abdul Latif Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah