Friday, November 15, 2019

Hatyai 2019 - Khlong-Hae Floating Market πŸ›’

Nak dekat pukul 4+pm macam tu baru kitorang gerak dari Anytime @ 24 Hours Resort. Abang driver pun memang datang on time tunggu kitorang depan resort tu.

Masuk je van masih lagi hujan renyai-renyai. Tanya advise Abang driver.. Kalau tak pergi Floating Market sekarang, sempat tak kalau pergi esok? Abang driver cakap TAK SEMPAT sebab Floating Market buka pukul 3.30pm onwards.  Esok tu pulak nak balik KL.. train kitorang pukul 3.50pm at least nak ada kat border 1 jam sebelum. Mana nak immigration check lagi, nak scan luggage πŸ›… lagi. Memang tak sempat lah jawabnya.

So, kitorang teruskan jugak misi ke Klong-Hae Floating Market dalam hujan renyai-renyai tu.


Tadaaaa. Sampai pun Floating Market πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„


Terkezut i nampak akak tu berdiri dalam air.. tak sure samada sungai tu cetek, atau ada tangga kat tepi tu yang dia boleh berdiri kat situ




Kat Floating Market yang dalam sampan ni i tak beli apa-apa langsung. Sebab tak berkenan dengan makanan yang dijual. Plus, tak selera tengok apa yang dijual.. hahaha. Bukan nak kata i ni memilih ke apa.. tapiiiiiiiii kalau korang datang sini, korang nilai lah sendiri ye nak beli ke tidak makanan diorang hehehe. Tahun lepas pun masa datang sini i tak beli apa-apa makanan dari sampan ni. Kbai πŸ˜†

Posing kejap 


Fieza & Saida nak try beli air dalam clay tu.. kemain ekshidet sorang beli yang muka Atomen, sorang lagi beli muka Hello Kitty pastu bawak balik KL πŸ˜„


Kat floating market siapa tak beli air dalam clay ni atau yang dalam buloh, memang tak sah. Nah gambar untuk tatapan korang hehe.


Cuma kat belah tempat ☝ ni je i ada beli kerepek yang kalau kat Malaysia jual 3pack - RM10 



Time ni tengah tunggu van. Abang driver park van kat depan ni je.. tapi sebabkan van-van pelancong yang besar & panjang-panjang park kat situ, so dia kena ikut turn untuk keluar dari parking.. plus hujan pulak.. jalan kat parking tu pun lecak.


Gerak dari situ, kitorang ingat nak terus gi dinner kat Khlong-Hae Seafood Buffet memang ada dalam itinerary pun. Tempat pun tak jauh nau dari floating market.

So let's go...


Tadaaaa dah sampai.. dalam tak sampai 5 minit pun dari floating market ke sini. Sampai-sampai je (tak turun dari van lagi) dah nampak kedai ni dipenuhi dengan lautan manusia sampai ke pintu luar. OMG! acaner nak makan????

Segumpal suara telah kami buat. Decide to not dinner here. Kitorang teruskan plan yang memang ada dalam itinerary juga untuk ke Asean Night Market.

Jumpa di lain entry.. kbai πŸ™‹

8 comments:

  1. Tempat yang menarik.. ;)

    psstt: Lama dah tak singgah dekat sini dek tempat kerja 'tak benarkan' surf internet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menarikkk :)
      Ohh office block some page internet ye. Patutlah lama tak nampak kat sini. Asek nampak awak kat FB je hehe

      Delete
  2. Kat sini tak pernah tak ramai..pergi sini dulu tak makan juga. cuma beli teh ais je la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan Fiza kalau makanan rasanya tak selera nak beli kat sini.. hehe. Sebab dia bukak Friday Saturday & Sunday je. Tu yang sekali dtg, ramai tu.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Zaza Abdul Latif Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah