Monday, October 19, 2015

Sharing is Caring

Hi..

Nak share info je sebenarnya.. alang2 dah tak ada cerita peribadi yang menarik perhatian, aku share info je dengan korang. Mana tau ada antara korang yang ada kena mengena dengan apa yang aku nak cerita ni.

Last week aku attend Taklimat Pembaharuan Lesen Agensi Persendirian Tahun 2016 dan Latihan Certified Security Guards (CSG) yang dianjurkan oleh Kementerian Dalam Negeri kat PWTC. Majlis disampaikan oleh.. alamak lupa pulak nama dia.. tak apa lah.. janji dapat attend taklimat tu & dapat input berguna yang boleh i kaut ;)

Ramai giler yang attend. Ingatkan taklimat biasa2 je.. rupanya diorang datang dari seluruh negeri. Penuh Dewan Merdeka PWTC macam konsert pulak. Ingat dapat duduk depan2 atau dekat dengan mamat2 handsome ke.. skali dapat duduk yang hujung2 belah atas.. hahaha.
Gambar kabut sebab zoom terlebih.. lagi2 duduk kat seat atas skali.

Macam biasalah.. pompuan dua orang ni kalau tak selfie memang tak boleh hidup.. tak kira orang keliling ke depan belakang dok memerati.. nasib abang2 kat belakang tu tak peduli dengan perangai kitorang.. kalau tidak mesti dorang muntoh atas kepala kitorang.. hahahahaha.
So.. info yang aku nak share harini.. permohonan lesen agensi persendirian untuk tahun 2016 bermula pada 15 October haritu sampai 31 Disember 2015. Make sure submit sebelum 31 Disember ya.. kalau submit lepas tarikh tu alamatnya kim salam je.. lesen ko tu tak akan proses plus tindakan pembatalan lesen serta merta akan dikenakan. Paham?

Lagi sekarang ni ada syarat baru pula. Dokumen yang akan disubmit nanti dorang request 2 jenis. Hard copy & soft copy. Hard copy tu bind cantik2 ikut label/ index yang dia dah tetapkan. Soft copy pula sila copy masuk dalam thumbdrive & submission hanya dengan soft copy saja. Hard copy tu nanti dia akan check samada tally atau tidak dengan soft copy.. then masa submit kat KDN nanti dia akan chop received pastu ko bawa balik hard copy untuk simpanan.

Itu saja perkara penting yang i dapat share harini.

10 comments:

  1. Good info utk those yg tak tahukan..
    sesekali dpt attend event cmni syok jugak kan zaza

    ReplyDelete
  2. tak tahu pasal ni..bagus juga berkongsi pengalaman :)

    ReplyDelete
  3. krohhh...krohh..kroh..aku layan gambar gedik ko jek arr...hahahaa..

    ReplyDelete
  4. Lama dah tak singgah sini...tuan rumah tetap gojes..

    ReplyDelete
  5. Wahhh kak zaza attend conference...bagus info tu sis...noted...selfie tu perkara wajib kot...julia pun selumber je...lantaklah org atas mana ke bawah ke hahhaha

    ReplyDelete
  6. best jugak dpt attend camtu...selfie tu pentingkan utk blog...hehehehe

    ReplyDelete
  7. Tak faham scope of work taklimat ini adakah untuk syarikat2 kawalan keselamatan sebab berkaitan dengan KDN?

    ReplyDelete
  8. hi hi hi yg lain aida kurang faham.
    yg selfie cute miut tu aida faham.
    sebab aida pun biasa buat dgn frens.
    just jarang share kat blog ~ larangan mr.asben!
    share gambo anak ok bebyk.
    dia tak bagi share byk gambo dia & gambo aida hu hu hu...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Zaza Abdul Latif Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah