Thursday, November 26, 2015

Pullman Hotels & Resorts, Putrajaya

Ini bukan short vacay. Ini namanya menumpang tidur sambil menemani Bang Nizam bekerja. gitu! Minggu lepas Bang Nizam ada event CIMB kat Pullman Putrajaya dari hari Khamis sampai Sabtu. Jumaat malam bila kawan sebilik dia dah balik, cepat-cepat Bang Nizam angkut bini dan anak-anak dia ke sana. Bang Nizam takut tidur sengsorang ke? hahaha. Tak lah.. for him dari dia tidur sengsorang, baik dia bawa anak bini dia ke sana.. Mulia tak hati suami i? ;) Lagi pun dia fikir gak kat anak-anak dia yang hantu swimming pool tu. Datang sini teruja sebab nak mandi kolam. Tension i kena bangun awal bawa diorang pergi pool.. tak guna punya mader.. dasar pemalas!



Ni view masa pagi Sabtu. Aku saja letak gambar ni yang first. Sebab bila aku publish nanti korang boleh tengok gambar cantik ni kat dashboard. Mesti korang teruja nak baca bila tengok gambar ni kat dashboard blog korang.. hahaha. Bangang kau Jah!

Hari Jumaat Malam dari Putrajaya Nizam balik rumah ambik aku dan anak-anak. Sekarang susah sikit nak bergerak sejak kitorang dah pakai satu kereta je. Sebelum ni masing-masing pakai kereta sorang satu senang nak bergerak. Nak charot i lah tu kan? nak kata dah tak mampu pakai dua kereta kan?? bukan macam tu Bedah.. sebenarnya kitorang nak save cost. Dari dua kereta pakai 1 kereta yang agak besar sikit.. senang. Tak payah nak keluar duit untuk dua maintenance kereta, sekarang ni kitorang bayar untuk 1 kereta pun dah sama nilai macam kitorang bayar untuk dua kereta. So buat apa nak bazir. Sebelum ni masa pakai dua kereta pun 1 kereta lagi park je kat rumah. Buat apa nak bayar untuk dua kereta.

Nampak? terus terkeluar rahsia peribadi. Abaikan je cerita pasal kereta tu. Lupakan tu semua. Mari akak nak tunjuk gambar.


Tilam kemain empuk. Sekali kena belasah ni.. mau mengandung 9 bulan.. hahaha.



 Boleh buat party buih dalam ni. 





Jamban! ada kenangan jamban ni.. kenangan yang telah ku tinggalkan. Paham ke idok? :p

Pagi esoknya awal dah bangun. Aku iron baju kerja Nizam then lepas tu kejut KhaNish ajak pergi swimming pool.


On the way nak ke swimming pool, aku tengok view ni cantik pulak. Terus snap dari sky bridge. Bila perati balik rupanya bilik kitorang blok yang kanan tu tingkat dua tu. Oh baru tauuuu.. jakun!


Clock tower depan lobby hotel


 Sampai je pool area, budak ni terus cakap WOW!! eh kau tak payah nak WOW sangat.. macam tak pernah mandi swimming pool kat hotel pulak! Mummy sepak karang baru tau ;P

Mummy suruh bergambar nak.. bukan suruh tidur sambil pandang camera!



Beronok-ronok


Sementara tu akak feeling orang kaya ditepi kolam sambil makan kuaci ;) Tengah sedap-sedap menjalar kat kosi malas ni, tiba-tiba Bang Nizam datang. Auuww so sweet my husband.. dalam pada bekerja sempat lagi jenguk anak bini kat kolam.. hihihi.

Dalam pukul 10.30am macam tu Nizam call suruh aku bawa KhaNish pergi kat area tasik kat bawah. Aku jerit kan budak-budak tu dari tepi kolam suruh diorang naik. Selagi tak dengan suara tarzan Mak ni suruh naik, diorang tak naik.


Kat tepi tasik ni tak boleh mandi sebab dia dah lilit ngan tali kat pokok macam dalam gambar tu. Diorang main pasir je.. aku dengar diorang cakap berdua 'jom buat kubur nak' bila da siap kubur tu aku dengar lagi diorang cakap 'Inna lollahi wa inna ilaihi rojiun' nak tergelak aku tengok gelagat diroang.

Dah nak dekat pukul 11am macam tu aku ajak diroang naik bilik.
Pukul 12pm dah nak check-out.


Sambil nak baik ke bilik sempat ambil gambar kat area hotel.

Terus naik bilik mandi bersih-bersih get ready nak check out.
Sini WiFi Zone. Sementara tunggu Nizam habis kerja aku lepak sini dengan budak-budak.

Dekat pukul 2lebih macam tu Nizam habis kerja kitorang terus gerak pergi Cyberjaya. Nanti cerita kat entry lain ya.. i dah nak gi Melaka ni.

Sekian.

Saya Isteri & Mader yang sangat Bahagia.

Kbai.

9 comments:

  1. Bestnya rasa dok pullman..teringin sgt nk checked in 1 malam...konon nk sambut anniversary kt sini..tp xsmpt nk pikir...boleh?tggu thn dpn punya anni la..inshaAllah

    ReplyDelete
  2. Wahhhhhhhhh nak pi Melaka again...pe lagi kak sila naik Sky Tower tu murah aje hehehhe...tp jangan naik tengahari buta terbako kulit mader hahahhaha ayat baru ke kak mader tu hehehhe..kelakawwwww....cantik la pullman...cm ne anak anak x cakap wowwwwwwwww lawa kot hehehhe

    ReplyDelete
  3. Ayat ko suma tak menahan jah. Buat aku gelak jer. Best tu dapat lepak kat pullman.

    ReplyDelete
  4. Vahvahvah...mana gambar alphard ko jah?? Tunjukkan sikit...

    Ohyeee...pullman dalam wishlist yg ntah tahun biler nak tibe...ko doakan aku okehhhhhh biar aku plak nak bercekeramadana kat sana...kahkahkah...

    ReplyDelete
  5. ha ha ha ha :)
    mader yg best oii... cantik tu pullman!
    menggoda mader yg di sini hah.
    nanti la ko pullman, akan ku jejak kaki di sana bila aku free 1-2 mlm :)
    dtg melaka? welkam...

    ReplyDelete
  6. aahh memang cantik pullman ni, sempat merasa berbuka puasa hari tu dekat sini hehe.. makanan pun sodap2!

    ReplyDelete
  7. cantiknya kat pullman ni..datang sini dulu buat pre wedd je..

    ReplyDelete
  8. Cantik ek hotel dia. Kak Bedah pernah gak sampai sini tp kat public swimming pool sebelah tu haha....
    Mahal tak rate bilik kat situ Kak Jah....

    Kak Jah habis ko kena belasah ke idok haha....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Zaza Abdul Latif Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah