Thursday, May 2, 2013

Rumah Mode, FOs & Stone Cafe Bukit Dago, Bandung

Duhhh beberapa hari dah terbengkalai dengan entry-entry cerita Bandung.. Hari ni baru ada masa sikit untuk aku sambung menjoyah cerita pasal aku ke Bandung haritu.. Nak berblogwalking pun tak sempat uolls.. sowwieee =(


Dahhh jangan sedih2 lagi.. hari ni aku cuba menghabiskan cerita pasal Bandung yer.. boleh lah aku masuk cerita pasal lain pulak. Sambungan dari review sebelum ni, aku nak up cerita aku ke Rumah Mode, FOs di Dago & Stone Cafe pulak.

Lepas dah gerak dari Pasar Baru, kitorang terus pegi makan di Restoran Sederhana. Restoran Sederhana ni dekat tempat lain. Bukan yang dekat tempat harituRestoran tu dekat-dekat je dengan Rumah Mode.

Settled makan laju-laju, kitorang terus masuk ke dalam mobil untuk ke Rumah Mode. Tak panas bontot lagi tiba-tiba dah sampai haha.. rupa-rupanya selang beberapa kedai je dari Restoran Serderhana nak ke Rumah Mode.. w/pun dekat, tapi hazab nya macam tunggu tiga hari baru boleh sampai. Macetttttttttttttttttttttt bangett donggg.

Masuk-masuk je ke Rumah Mode, tangan kaki dah gigil.. Gigil sebab rambang mata macam tahun lepas tengok baju kat dalam tu..  Arrgghhh sebelum aku cerita pengalaman aku ni, moh aku cerita sikit kesakaian aku ke Rumah Mode tahun lepas eh.. 

Tahun lepas masa ke Rumah Mode aku tersawan kejap. Maklumlah first time masuk.. aku dengan Nizam terpisah buat seketika kat dalam tu.. bukan terpisah sebab hilang uolls.. aku membawa haluan aku & dia buat haluan dia untuk menyopping.. hahahha 


Kitorang janji lepas satu jam kat dalam tu, berjumpa balik dekat pintu masuk. Lepas satu jam tenggelam kat dalam tu, Nizam dah tunggu aku rupanya kat pintu masuk.. tapi aku tak muncul-muncul lagi.. apakah??? Ni semua sebab aku dok leka kat sana memilih baju.  Takut bini dia hilang kat dalam Rumah Mode tu, Nizam pun cari aku keliling Rumah Mode..  Aku?? baeekkk punya tengah memilih baju lagi.. muahaha. Sekali kena sergah dengan Nizam dari belakang, terus kelam kabut aku ke kaunter.. haha selori juga lah aku kaut.. ngeeee


Experience kali ni pulak, tidak lah sampai selori aku kaut.. Cuma beberapa helai je yang berkenan dihati. Sebab bagi aku kali ni kat Rumah Mode design baju-baju yang ada macam tak berkenan dihati je.. aku cuma sempat kaut dua tiga helai baju untuk Khairine & sepasang kasut juga untuk Khairine.. huhu. Nizam pun macam tu juga.. dia kata kali ni design-design baju kat Rumah Mode macam tak berkenan dimata dia je..

Tak apa Bie, banyak lagi FO yang ada untuk kita terjah ok.. Selebihnya bergambar je lah kat luar Rumah Mode.. Ni lepas dah dapat beli beberapa helai baju kt sana. 

Geram punya pasal sebab tak dapat borong baju, amek gambar banyak-banyak kat luar hehe.. jakun sangat!!

Dua paper bag aku dengan Nizam punya.. tu pun paper bag kecik je & satu plastik.. dalam plastik tu kasut Khairine. 

Ni tugu yang ada kat belakang cafe, selalu yang aku perasan, orang amek gambar kat tugu Rumah Mode kat belah depan je.


Baru lepas hujan.. 

Sebelah kiri tugu yang kat depan, gambar sebelah kanan pulak yang di belakang.. nampak kan beza dua-dua sign tugu Rumah Mode tu??? 


So cerita kat Rumah Mode memang tak menarik!!! Memandangkan hari dah nak maghrib, kitorang gerak ke FO lain pula.. Otw nak ke arah Dago, Pak Budi berenti di satu FO ni, lupa pulak akak nama tempat tu, tapi FO dia banyak replika. Senang kata, setiap kali singgah semua FO, mesti keluar dengan paper bag.. betapa sakainya mata.. haha





Layan bapak budak amek gambar dengan replika kartun.. hahahhahaha.. dulu time dia kecik tak ada replika besar2 macam ni.. bila dah tua bangka, dia teruja.. haha layan kan ajoss ;P


Lepas tu bergerak ke Dago.. Pak Budi berenti di Gossip Factory Outlet.. 

Di FO Gossip ni jauh lagi murah harga-harga baju yang dijual. Kenapa murah tu aku tak sure, tapi kualiti & material lebih kurang sama macam di Rumah Mode. Mohon jangan fokus ke arah jerawat sebesar cekodok dipipi aku tu ok.. 

Apa daaaa berdiri depan Glow tapi tunjuk paper bag Gossip.. hehe. Seberang jalan FO Gossip ni terletaknya FO Glow lintas jalan je. FO Glow ni pun banyak choice & murah-murah. Nizam sempat lah beli beberapa helai baju di kedua-dua outlet ni.. Eh bukan Nizam je, aku pun sama hehehe..


Beli sikit-sikit disetiap FO berbaloi, daripada ko perabih duit kat satu FO je.. Karang masuk FO lain, nak beli lagi lagi lagi dan lagi... betul tak????!!!!

Nampak cermin mesti nak berangan hehe. Most of FO, kau dilarang amek gambar.. tapi aku pedulik haperrr.. hahahaha


Settle kat FO dua2 ni, Pak Budi bawak kitorang ke Jalan Bip' Merdeka. Kat sana kalau malam tepi-tepi jalan banyak orang jual casing handphone & CD.. hahaha kental je jual CD tepi jalan.. kalau kat Malaysia ni dah lama ko kena cekup.. Kat sana aku rasa tak ada istilah CD cetak rompak kot.. hurmm entahlah lupa nak tanya Pak Budi haritu.


Mari pilih.. sepanjang jalan ni casing handphone sokmo murah plak tu.

CD melambak-lambak dijual.. kat dalam gambar ni kalau korang nampak MIKA tu adalah cerita terbaru & hot di Indon sekarang..  Aku beli juga CD, tapi CD dangdut hahahaha mampoo???? 



Cuma dua color ni je yang aku dapat beli.. *Ini bukan cobaan untuk menunjuk handphone ye*. Design untuk handphone aku ni tak banyak choice, unless BB & iphone. Murah banget sembilanhengget je berbanding kalau kat Malaysia limablas ke doplohhengget.


Settled kat Jalan Merdeka, kitorang terus bergerak ke Bukit Dago.. dinner time. Dinner pun yang light-light ajo.. sebab masih kekenyangan lagi makan di Restoran Sederhana sebelum ke Rumah Mode.

Pemandangan kat sini memang chantek.. Atas bukit, sejuk je.. lagi-lagi pulak time kitorang sampai tu baru lepas hujan.. Gggrrrr dingin banget donggggg ;P


Nampak tak kat belakang tu ada live band.. Sedap suara dorang.. tak tahu band apa & dari mana dorang tu.

kitorang duduk kat pondok.. dari pondok ni boleh nampak bawah which is view Kota Bandung... manyak syiokkk weiiii haha.



Beromantik disebalik lampu minyak tanah... hahahha. Ni kerja Pak Budi, dia yang tolong snap gambar kitorang.. rajin naw Pak Budi melayan kitorang bergambar.. dia yang volunteer ok, without prejudice hehe.


 Keakraban dua bff.. Pak Nijam sama Pak Budi hehe

Tang ini aku agak confused sikit.. korang tengok lah gelagatnya Pak Budi sama Pak Nijam.. Nak marah ke nak gelak pun aku jadi keliru.. huahahahahha. Berpelukan sakan kau!! kemain sayang Pak Budi dengan si Nizam.. lantak kau lah labu.. mauahahaha


Aku order Singkong & Keju. ehhh tak lah, tipu je hehe.. sebenanrnya aku order Pisang Goreng Keju.. Ini wajib order kalau aku ke Bandung. Last year aku ke Jakarta order ini juga, tapi lagi meriah keju nya Pak.. terbaekkkk =)


Pak Budi juga order pisang keju.. dia kata dia kenyang lagi untuk order yang heavy-heavy.. padahal dia sebenarnya tak biasa makan kat tempat-tempat macam ni.. haha. Pak Budi bilang dia ga bisa makan makanan yang ada keju selain dari Pisang Keju. 

Bila tengah borak-borak, tiba2 dia kata sebenarnya dia tak biasa makan di tempat-tempat macam ni.. sebab dia kata mahal.. Lebih baik dia makan nasii goreng, murah katanyerr.. haha.. adoiiii itu sebenarnya.. 

Malam tu Nizam paksa dia untuk order apa yang dia nak makan, tapi dia tak nak juga.. Mungkin dia segan kot, sebab dia takut agaknya dia terorder yang mahal-mahal.. Sebenarnya kalau ko nak tahu, tempat ni biasa je.. standard cafe2 yang ada kat Malaysia, contohnya macam kat Old Town White Coffee je.. disebabkan dia tengok harga secawan kopi sampai tujuh lapan hengget, bagi dia dah mahal sangat agaknya.

Smoked Chicken & Salami Pizza, ini Nizam yang order

Ni satu lagi majal.. Nizam paksa Pak Budi makan pizza ni sepotong.. Kemain lama dia peram letak tepi piring pisang keju yang dia order tu.. dia takut nak makan.. Pak Budi bilang, saya ga bisa makan pizza Pak, takut kepala pusing.. haha. Punya lah takut dia nak makan.. orang tak biasa makan, kalau ko paksa karang takut muntah pulak orang tua tu.. kahkahkah.. 

Aku order Hot Chocolate, Nizam order cappuccino, Pak Budi tak habis2 teh tarik.. Satu lagi minuman kebangsaan dia.. haha. Apa yang dia tahu, teh tarik & nasi goreng.... hahaha lawak lah Pak Budi..  


 Dua budak live band yang poyos :p (gambar gelap)

Konon-konon Pak Budi nak amek gambar aku dari celah daun, sekali apa yang terjadi??? kepala aku nampak sikit je.. hahaha boleh lah :D

 Depan lobby Stone Cafe.. cantik & mewah tempat dia.. 

 Kat wall tu aku tengah baca tu kebanyakan artis-artis indon yang pernah datang ke Stone Cafe.. kira top jugak lah tempat ni.. 

Idea Pak Budi.. suruh Nizam jadi jockey man..notti kau Pak Budi hehe


Lepas dah kekenyangan, Pak Budi bawa kitorang putar-putar di sekeliling Kota Bandung. Malam minggu kannn.. macam-macam tempat yang dia tunjuk, aku pun jadi pusing.. hehe. Habis pusing-pusing, keesokannya last day kitorang di Bandung.. as usual, next entry yer =)

15 comments:

  1. salam khamis
    singgah sini
    dah sarapan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Sis.. tq sempat menyinggah heee..
      dah sarapan tadi.. Alhamdulillah kenyang :)

      Delete
  2. posing....jgn tak posing....muahahahaa

    ReplyDelete
  3. HAHAHHAA..POSING MAUT!suka suka sukaaa :)

    ReplyDelete
  4. wah2 ... seronok dan haven kannn
    tapi cekciii .. x suke2 .. jelesss ekeke, ..;)

    ReplyDelete
  5. Sakan nya posing..mana hasil belian yg lain?

    ReplyDelete
  6. alaaaaaa..bestnye jenjalan bandung...dah lama x gi sana..tapiii kalau shopping kat bandung mmg heaven kannn..masuk semua FO mesti bawak kuar 1 2 beg kertas kannn..hahaha..xdernye tgn kosong... tetiba rasa nak gi sana lagi...

    ReplyDelete
  7. Kaaaakkkk... bestnye jenjalan... hehehe... tang amik pic bebanyak tu org tau akak mmg tegar tu.. hohohoho

    ReplyDelete
  8. Gossip shope....wahhhhhhhhh nama mmg extraordinary ler kt bandung...itu i paling suka zaza...haishhh suka nengok pak budi peluk hubby u hahhaha kelakar habissssssssss....ceria je u olls...zaza pandai stylish eh suka tgk fesyen u... :)

    ReplyDelete
  9. ape kena pak budi tu...peluk sakan...hahaha...klu cik kiah g sana pun sah meroyan ambik gambo...tambah ngan meroyan shopping...bila lagi kan...pak budi tu dh boleh jadi cameraman...:)...eh cik bedah tak buat persembahan ke kt pentas tu??

    ReplyDelete
  10. Hahahhahahah.......
    Kelakar lak tengok pic husband akak dengan Pak budi tu.......
    Sukanya reben atas pale akak tu....

    ReplyDelete
  11. hi.. nice pics,, blh bg saya no henpon pak budi tu ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi, u can find him via his fb http://www.facebook.com/Buudtje?fref=ts

      Delete
  12. sallam..
    Tuan/Puan..

    Kami dari BANDUNG AMANAH TOUR AND TRANSPORT
    menawarkan sewa kereta murah dan service ok!
    untuk melancong di bandung dan di jakarta..
    kami juga memiliki driver yang berpengalaman di bidang pelancongan,
    dan kami juga menjamin ke selesaan kereta nya..
    harga kereta yang kami tawarkan :

    -toyota avanza : IDR 450.000/DAY
    -suzuki APV : IDR 450.000/DAY
    -daihatsu luxio : IDR 450.000/DAY
    -suzuki ertiga : IDR 450.000/DAY
    -kijang inova : IDR 600.000/DAY
    -KIA Pregio : IDR 600.000/DAY
    -isuzu ELF (15 seat) : IDR 800.000/DAY
    -isuzu ELF (19 seat) : IDR 900.000/DAY

    harga kereta tersebut sudah termasuk :

    -minyak/petrol
    -parking
    -tol
    -driver meal

    per hari nye kereta boleh guna dari pukul 08AM hingga 10PM

    kami juga menyediakan pakej hotel + transport seperti :

    3D2N :
    *untuk bercuti dalam ramai orang (special price boleh whatsapp saya)

    4D3N :
    *untuk bercuti dalam ramai orang (special price boleh whatsapp saya)

    5D4N :
    *untuk bercuti dalam ramai orang (special price boleh whatsapp saya)
    **jangan ter agak-agak bila Tuan/Puan menginginkan pakej yang sesuai bajet..

    Group yang telah kami layani adalah dari :
    - Kelab Proton Malaysia
    - UITM Malaysia
    - TV3 Malaysia
    - rombongan group shopping dari Brunei Darusallam
    - etc

    Service inshaAllah memuaskan, sila tengok pelbagai testimobi2 dari bermacam client kami dalam halaman facebook kami

    hotel yang kami sediakan terjamin keselesaan nye, confirm free breakfast buffet, wifi and other hotel facility..

    "YOUR COMFORT AND YOUR SATISFACTION IS OUR TRADITION"

    Sila lawari TIPS BERCUTI JIMAT KAT BANDUNG

    untuk mengenai pakej selengkap nya,Tuan/Puan boleh hubungi kami kat :

    whatsapp : +62 83821789103
    call : +62 8812057848
    email : bandungamanahtour@yahoo.com
    FB page : BANDUNG AMANAH TOUR AND TRANSPORT

    ReplyDelete
  13. Hello my loved one! I wish to say that this article is amazing, nice written and come with almost all important infos.
    I would like to peer more posts like this .

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Zaza Abdul Latif Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah