Monday, February 10, 2014

Ayah

10 February 1940 - 9 March 2011
Al-Fatihah.. Allahyarham Haji Abdul Latif Bin Haji Abdul Manap
(Gambar terbaru yang diambil pada 17 January 2014 sempena aku menziarahi Pusara Ayah)

Kalau harini ayah masih berada didunia, genap lah usia ayah 74 tahun. Tapi apakan daya... Allah lebih menyayangi Ayah.. Ayah dijemput olehNya terlebih dahulu dari kami2 sebagai keluarganya. 

Aku sangat2 merindui saat2 bersama Ayah.. ingat lagi masa kecik2 dulu, apa yang aku nak semua Ayah akan turutkan.. samada cepat atau lambat Ayah tetap akan melayan kerenah perangai anak bongsunya Ayah yang noti2 manja ni.

Saat aku membesar dan dialam remaja, Ayah tetap sabar melayan perangai anak bongsunya ini dengan penuh sabar. Ayah je yang faham kehendak & perangai cerewet anak bongsunya ni.

Sekarang bila aku dah dewasa & sudah ada keluarga sendiri, lagi bertambah kuat rindu aku terhadap Ayah.. Ciri2 Ayah sebagai Ayah yang penyayang & sangat memanjakan anak2nya, membuatkan aku tak mahu berpisah dengan Ayah.. tapi dah Ayah telah pun pergi buat selama-lamanya.

Walaupun lagu ni lagu Raya, tapi aku tetap suka dengan lagu ni.. aku selalu dengar lagu ni masa baru2 Ayah meninggal 3 tahun lepas.. even sekarang pun selalu jugak dengar lagi.. disamping itu aku selalu sedekahkan Al-Fatihah buat Ayah. Bila dengar je lagu ni mesti aku akan menitis air mata mengingatkan kenangan2 manis aku dengan Ayah dulu2.


SELAMAT ULANGTAHUN YANG KE 74 AYAH...
Semoga roh mu dicucuri Rahmat & ditempatkan dengan golongan orang2 yang beriman.. Aminnnnn
Adik rindu Ayah =(

31 comments:

  1. ala....sedih nyer.... :(

    al-fatihah utk ayah dari adik juga..

    ReplyDelete
  2. al-fatihah...semoga arwah ditempatkan dlm golongan org² yg beriman ye zaza...ok, windu kat abah...sms abah jap...

    ReplyDelete
  3. Salam takziah...Hanya doa dan al-fatihah dapat menyambung ikatan kasih sayang...

    ReplyDelete
  4. Al-fatihah. Rindu kat arwah ayahku juga.

    ReplyDelete
  5. Mommy zaza....
    Hugsssssssss kuat2 zaza :(
    Umi Qi dh mengalir air mata sebak sgt baca entry rara...luahan kerinduan anak bongsu utk arwah ayah yg dicintai sampai bila-bila....zaza, Umi Qi sedekahkan Al-fatihah utk arwah ayah zaza ye...moga rohnya senantiasa gembira di lindungan Allah

    ReplyDelete
  6. ayah akak berumur 79 th...dia asyik berkata,kematian terasa semakin dekat..

    ReplyDelete
  7. salam takziah Zaza...be strong..allah lebih menyayangi beliau...isyaallah beliau aman di sana...kita yang tinggal ni harus sentiasa mendoakan dan sedekahkan alfatihah...

    ReplyDelete
  8. Alfatihah .Salam zaza.Sedihnya .Banyak berdoa ye :)

    ReplyDelete
  9. i pun dah takde ayah. meninggal masa i umur 14 tahun.
    al fatihah untuk ayah u. dan pada semua yang telah meninggalkan kita terlebih dulu.

    ReplyDelete
  10. salam takziah buat zaza sekeluarga...semoga roh arwah ditempatkan dikalangan mereka yang beriman..

    ReplyDelete
  11. Alfatihah buat ayah....
    Adik rindu ayah yeh.....akak pun rindu ayah jugak huhu....mana mungkin melupakan saat saat indah bersama ayahkan.....

    ReplyDelete
  12. al-fatihah
    kita plak yang sebak membaca ye

    ReplyDelete
  13. Al-Fatihah sesungguhnya kehilangan org yg kita sayangi amat berat perasaan menanggung

    ada masa klik

    http://qhalifwildan.blogspot.com/2014/02/setahun-sudah-berlalu.html

    ReplyDelete
  14. Al-fatihah...sabar ek kak jah, ibu ayah kita adalah orang yg terbaik dlm hidup kita tu la kta sentiasa teringat n rindu kt mereka T__T lgi2 bila dah takde...

    ReplyDelete
  15. Doakan ayah selalu Zaza..
    Moga rohnya ditempatkan bersama kalangan mereka yg beriman.

    ReplyDelete
  16. alFatihah, semoga rohnya dicucuri rahmat.

    ReplyDelete
  17. alfatihah utk ayah....semuga ayah ditinggi kan darjatnya disisi Allah...semuga Allah redha dengannya.... zaza, selalulah beramal untuk ayah... be strong k dear...

    ReplyDelete
  18. Sedih &sayu sangat zaza..kita sama dah takder ayah..ayah lizz meninggal dah 11 tahun kalo dia ada nih umur nye pun 74 tahun..sama2 kita doakan roh ayah kita dicucuri rahmat...jangan sedih2 yer zaza...

    ReplyDelete
  19. Takziah dan Al-Fatihah untuk arwah zaza...moga arwah di tempatkan di kalangan orang yang beriman

    ReplyDelete
  20. Baru smpt sggh sini..
    Alfatihah utk arwah ayah zaza..
    Semoga arwah ditemptkan dlm klangn para solehah

    ReplyDelete
  21. akakkkkkk.. nanie pun rindu arwah bapak nanie.

    al fatihah utk mereka..

    peluk ketat2 kak zaza.. jgn sedih2 k

    ReplyDelete
  22. Alfatihah... doa sahaja yang mampu menunjukkan kasih sayang kita kepada mereka.

    ReplyDelete
  23. al-fatihah...moga dia tenang di sana...

    ReplyDelete
  24. sabar ye kak . banyak kan berdoa utk ayah ye.. saya teringin nak tengok muka arwah ayah kak.. ada tak gambaq ?>

    ReplyDelete
  25. Al-Fatihah semoga berbahagialah ayah di sana. Alhamdulillah kasih sayang dia kekal sehingga kini bersama anak2. Beruntung sebab Zaza dapat merasa kasihnya ayah dan ada kenangan untuk dikenang tika bersamanya dulu... Akak hanya mampun sedekahkan Al-Fatihah buat ayah kenangan bersamanya sangat kabur...

    ReplyDelete
  26. Al fatihah.. semoga roh arwah ayah zaza ditempatka dikalangan orang2 beriman..jgm putus kirik doa buat dia okey..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Zaza Abdul Latif Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah