Wednesday, December 4, 2013

Urusan Dihari Cuti

Yer aku tau.. korang mesti dah meluat dengan entry throwback aku kennn??!!! hahahaha. ilek ar brader.. gwa kan dah kekontangan cerita hehehe.. Mesti ada yang kata "elehhh dia ni tak ada cerita lain ke asek nak throwback jew" muahahhaha lantak lah kau Bedah.. ini blog aku, cerita aku.. biar arrrrrr ;p

Tapi Kak Jah percaya, kawan2 alam maya Kak Jah yang selalu ikut cerita Kak Jah mesti tak bosan.. ya kannn?? ya kannn??? hahahahaha.

Korang kan tau.. minggu ni aku cuti.. syokkk oiiiii cuti seminggu straight ni.. aku rasa macam surirumahtangga yang berkaliber sangat.. hahaha. Eh dalam pada cuti pun aku banyak urusan nak disettle kan okey.. Nasib baik lah aku dan Nizam plan cuti together gether minggu ni.. puas dapat tatap wajah laki ai twentyfourseven!! auwwww gatal sangat!! hahahhahahaha


Urusan apa?? hurmm urusan penukaran sekolah si Danish. Khairine & Danish kan sebelum ni disekolah yang berlainan, so untuk tahun depan kitorang decided nak humban kan dua beradik ni di satu sekolah. Senang kerja aku nak menghantar diorang pagi2 ke sekolah. Apa2 aktiviti pun at least diorang boleh bersama2 bergandingan tangan.. hehehe.

Senin haritu pagi2 ke Klang & Shah Alam, ada urusan lain. So tak dapat nak settlekan on that day. Continue Selasa pulak. Selasa awal2 pagi dah keluar.. Uruskan hal penukaran sekolah Danish di Pejabat Pelajaran Wilayah Bangsar Pudu.. itu pun consider settled ar tu sebab next step kena tunggu result dari kementerian pulak untuk kelulusan. Hopefully luluskan permohonan tu nanti.. 

Lepas urusan penukaran sekolah Danish, kitorang shoot ke Shah Alam pulak.. Sesampai je Shah Alam ngam2 pukul 12.30pm. Sekali tengok kaunter tutup pulak.. diorang keluar lunch katanyer.. Adoiii ini yang aku lemah ni.. dah nak kena sapau menunggu satu setengah jam kat situ. Sorry to say lah eh.. aku memang lemah sikit kalau berurusan dengan orang gomen. Lambat yer juga,. kadang tu alasan kata pegawai tak ada nak sign surat itu ini.. hurmmm redho sepanjang hari dibuatnya!

Ok lah itu je cerita urusan aku dua hari berturut2 dalam minggu ni. Ehhhh chop!!! aku ada entry cerita pasal makan tau.. korang mesti melonjak kegumbiraan kalau aku letak gambar makanan kannn???!!! tunggu eh lepas entry ni akak nak riak gambar makanan pulak :))

13 comments:

  1. Smoga semua urusan dipermudahkan olehNYA. Pasal makan tu aku rasa dah tau dah...hehehe...

    ReplyDelete
  2. Mesti gambar mkn kat fb smlm ni kan kak ngah...aduyaiiii...bergelora lg iman ai....

    ReplyDelete
  3. its ok kak jah, saya suka baca entry kak jah even throwback, throwback tak pa kak jangan throw up ja... bes nya kak jah kita bercuti yerrrr... adik mu jugak stiap hari rajin dtg kerja . kihkihkih

    ReplyDelete
  4. cepat...nak tunggu entry seterusnya jah...haha

    ReplyDelete
  5. Yeyyy cuti seminggu ye...sonok...waa khanish nak disatukan dalam sekolah yg sama kan...betul tuh mama zaza senang nak pantau diorang dan senang nak htr nanti...selamat bercuti ye zaza

    ReplyDelete
  6. memg pon!!!..berurusan di kaunter gomen memg melecehkan!!!...nie pengakuan ikhlas dr org gomen gak...hahahaha...tp sesapa yg berurusan dgn saya, pasti senang hati sebab x amek masa yg lama utk approval sebarang endorsement utk work expatriate...hik!hik!

    ReplyDelete
  7. Beshnya dia dpt cuti straight seminggu.. kita dah abis cuti dah... keja la jugak wlpun hati tak besh... huhu

    ReplyDelete
  8. betul..setuju sangat..
    even i keje gomen..tapi memang kecewa jugak berusuan dengan derang ni sometimes..
    bukan seklai..dah banyak kali..hadehh!!!aptb!!

    ReplyDelete
  9. cuti lama-lama nak pergi kerja mulalah malasnya...hehehe...owh, selama ni sekolah lain-lain yer

    ReplyDelete
  10. akak ni cantikla. nampak muda walau ada anak 2. n suke tgk family akak. mcm kwn2 je. bila nak jmpe niiii?

    ReplyDelete
  11. Cantiklah cik Jah ..... macam mata nyamuk hehe.....
    Tapi serious cantik Ni yg cik Nizam tak mo renggang ni hehe...
    Semua dah selesai....berbaloi le cuti

    ReplyDelete
  12. Bab berurusan denga kaunter pejabat gomen ni no komen sebab kadang2 tu kalau rezeki kita dpt le cepat kalau tak bernasib baik demam le nunggu.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Zaza Abdul Latif Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah