Tuesday, December 31, 2013

Throwback - Trans Studio Bandung, Thamrin City Residence & Grand Indonesia Jakarta 2012

Hari terakhir di Bandung.. sebelum kitorang ambil Cipaganti untuk ke Jakarta haritu, Pak Budi ada bawa kitorang ke Trans Studio Bandung. Tapi tak masuk sebab rushing time tu. InshaAllah next year ke Bandung boleh lah bawa Khairine & Danish sekali masuk sini. Mesti diorang happy.. mesti koyak rabak poket Babah diorang.. hahahaha.

Bergambar dengan sign Trans Studio pun jadilah.. tanda aku dah jejak kat pintu depan Trans Studio Bandung =) kau abaikan je lah muka tanjat laki aku tu.. dia memang selalu buat muka tanjat2.. muahahaha.

Depan kaunter ticket.

Luas betul kawasan kat luar Trans Studio ni.. sebelah tu ada shopping mall.

Cukup time, Pak Budi bawa kitorang ke station Cipaganti. Salam2 say gud bye dengan Pak Budi kitorang pun bertolak dari Bandung terus ke Jakarta =)

Ini lah Cipaganti yang aku dok sebut2 tu.. transport ni setahu aku untuk ke Bandung - Jakarta & Jakarta - Bandung. Tempat2 lain i'm not sure.

Info : Tambang untuk seorang Rp100,000 bersamaan duit Malaysia RM34 tapi ini harga untuk tahun 2012 masa aku pergi dulu. Sekarang ni kalau tambang dah naik aku tak pasti lah.
Cipaganti ni ada station dia sendiri. Masa aku turun di Jakarta Airport haritu, aku ambil Cipaganti dari airport je. Boleh book awal2 sebelum naik means that ko siap2 lah beli tiket kat station dia sebelum nak teruskan perjalanan. Cipaganti ni not all the time ada, dia ada time2 tertentu untuk perjalanan.. Kalau kat Malaysia ni ibarat macam ko naik bas ekspress lah.. kena tunggu time bas tu gerak pukul berapa. Perjalanan mengambil masa dalam duasetengah jam Bandung - Jakarta.

Tadaaaa.. magic aku dah sampai Jakarta.

Kat Jakarta last time aku tak sewa hotel. Aku tinggal di rumah kawan aku nama dia Leeza. Dia ni dok Jakarta sebab laki dia kerja kat Jakarta. So aku dah save bajet disitu tak payah keluar duit untuk sewa hotel.. hehehe. beruntung juga macam ni.. pergi Bandung ada member, pergi Jakarta pun ada member.

Tapi tahun 2014 Leeza dah tak tinggal di Jakarta lagi.. Dia nak pindah ke Europe. Laki dia kerja kat Europe pulak. Itu pun dia dah pesan kat aku awal2 ajak aku ke sana. InshaAllah.. kena kumpul duit banyak2 dulu baru boleh pergi kot.. hehehe.

Masa aku sampai Jakarta, aku terus roger Leeza.. memang dia suruh sangat2 aku lepak rumah dia.. dia kata jangan bazir duit dok hotel, tinggal kat rumah dia je. So aku pun setuju je. Dari station Cipaganti Jakarta nak ke rumah Leeza dah dekat sangat2.. tapi disebabkan kitorang punya bag berkodi2 nak kena kendong, so kitorang ambil blue bird je untuk ke Thamrin City Residence.

Rumah Leeza betul2 depan swimming pool ni.. Kalau anak dia nak mandi bukak pintu je terus terjun.. hahaha. Nasib baik anak dia kecik2 lagi dah pandai berenang. So Leeza tak risau sangat kalau anak dia berkubang dalam pool ni.

Sampai je rumah Leeza, letak barang2 semua Leeza ajak makan kat Gedung Thamrin City.

Rumah si Leeza tu sebelah je dengan Gedung Thamrin City ni.... Kalau jalan depan sikit dari rumah dia, ada Grand Indonesia & Plaza Indonesia.. nak ke Hard Rock Jakarta pun jalan kaki je dari rumah dia. Kawasan rumah Leeza ni ibarat macam kat kawasan Bukit Bintang juga lah.. Rumah depan Pavilion je.. gittue. Kagum aku.

Jalan2 shopping2 baju sikit kat Gedung Thamrin City, Leeza ajak lepak Kopitiam pulak.

Macam biasa, aku akan order pisang goreng keju. Ini enak ya buk.. hehehe

Malamnya pulak kitorang dinner di Marche, Grand Indonesia. Jalan kaki je babe datang sini..dekat giler rumah si Leeza ni dengan segala macam tempat.. curlassss sangat =)

Bergambar dengan lembu pulak.. Badan Leeza ni lagi kecik dari aku.. tapi kecik2 pun tu ha anak dia.. Syakira nama dia.. Syakira!!! Auntie Zaza miss you darling =)

Sementara menanti hidangan tiba donggg.. ha kau!! sepiking Indon terus aku.. hahaha

Ini food aku..

Kat Jakarta aku tak jadi sakai gambar sangat.. sebab kepenatan yang amat. Kat Bandung je berjalan dari pagi sampai ke malam.. sampai Jakarta pulak berjalan jugak lagi. Time rest aku cuma malam je.. itu pun time tidur. huhu

Kiri tu Peter.. suami Leeza.. yang kanan tu Nizam.. suami aku ;P

Peter ni walaupun dia convert Islam, tapi dia pandai cakap indon okeh.. atee kata kerja kat Jakarta.. takkan nak cakap omputeh je sokmo kannn. Tapi dengan Leeza dan anak dia Syakira dia speaking london. Dengan kitoang pun speaking london juga. Terbelit lidah Kak Jah cakap omputeh.. muahahahaha.

Ini lah kawan aku yang berada di Jakarta.. Makasih semua atas layanan yang baik banget sama aku dan Nijam.. ada umur kita ketemu lagi ya =)

Habis je makan kitorang ronda2 jap kat dalam Grand Indonesia.. kat belakang kitorang tu nama dia dancing water. Kagum giler tengok air tu memancut2 dalam mall.. hahaha

Balik2 muka aku je kat sini kannn.. hahaha. Nizam tak nak bergambar sebab dia sibuk berborak dengan Peter. So aku suruh Leeza je yang snapkan gambar aku. Sesekali datang sini mesti lah nak bergambar puas2 =)

Keesokannya kitorang dah nak balik. Blue Bird ni teksi. Teksi ni kitorang ambil dari lobby rumah Leeza je. Call customer service Thamrin City Residence tu suruh dia book kan teksi, nanti kitorang dah ready turun je teksi dah memang tunggu.

Info : Kalau korang pergi Jakarta, better ambil teksi nama Blue Bird ni.. kalau ambil teksi lain dikuatiri kena tipu atau dia akan tekan harga nanti.. lagi2 dia tengok korang orang luar dan bukan warganegara Indon.

Otw to airport Jakarta. Gambar2 ni aku snap dari dalam Blue Bird je. semua pemandangan sekitar Bandar di Jakarta.

Phewww habis juga cerita throwback Jakarta Bandung 2012 aku ni. Next throwback nanti aku nak update cerita aku pergi Legoland 2012 pulak. Dah nak masuk dua tahun pun cerita Legoland tu tersadai tak buat entry.. hehehe.

1. mek,knp ko mcm lawa lg skrg drpd dulu.wakakakaka.

2. wah,...kelas ko jah...hehehe...apepun mesti seronok dapat kenal negara orang kan..

1. memang seronok.. apa yang tak ada kat msia, ada di negara orang..

3. Za..blm pnh smpi trans studio je kt bandung..tgokla ada rezki pegi lg blh la g sini..

1. kalau mcm tu kena plan cepat2 Rine.. pergi this year bawa anak2

4. ohh senang laa lagu tu.. nanti alkisah nak p europe.. leh contact leeza.. eh selamberr jee..

5. wow pisang goreng keju.. x pnah tgok lgistakat ni..nampak sanagt menyelerakan!!
    kat dancing water tu mesti best..tgok2 air berjoget :P

1. hurmmm kat indon mmg top pisang goreng keju ni tau Sobri. sedap banget ;P
      a'ah dancing water tu mmg best.. leka je bila tengok air tu menari hehe

6. wah untung la ko beb ade kawn kat sane....hal penginapan dah jimat kat situ.... bestnye kawan ko kawin mat saleh...patut le anak die comel gile2.....dok plak jakarta...bestnye soping....kite gi sane soping mcmorg gile kan...kawan ko mesti rileks jek....ye laa dah dok sane, anytime jek boleh bersoping.....

1. a'ah babe.. nasib baik lah ada member kat sana.. selamat Rupiah aku tak payah keluar utk hotel hehe. A'ah anak dia mixed.. dah bapaknya omputeh katanyer hehehe.
      a'ah kita kalau gi sana shopping mcm org gielr..kawan aku turun je condo dia, jalan kaki terus shopping..hehe

7. waa best nengok2 gambo kat entry ni lepas tu berangan nak gi jugak hehe...anak zaza tu comelnyer....

1. hehe mula2 berangan Lizz.. nanti mst akan jadi kenyataan ;)

8. senang bila ada kenalan kat luar negara...pasni sampai ke Europe lah pula zaza yer

9. Seronok yer ada kenalan di jakarta dan bandung...jimat banyak penginapan disitu mommy zaza...lepas nih ajak KhaNish pi mesti seronok lg kan hehehhe

10. kak jah! comel nya anak kawan kak jah tu... pisang goreng cheese tu nampak sangat mouth watering la,,, ^_^ boleh tak kalau buat sniri nampak macam sng ja ..

11. Ala igtkan u msk trans studio tue.. dgr org kata best.. wah untung la kan ada kwn kat sana.. boleh save duit hotel kan..duit tue boleh jugak guna utk shopping kan.. hehehe

Farah hari tue singgah jakarta just utk tido jer sbb trip kami ke bandung.. so mmg xdan la nk jln2 kt sekitar jakarta.. bila tgk zaza review nie mcm best jer.. nk kena repeat balik nie.... =D

12. seronok! sambil bercuti boleh singgah ke rumah kengkawan kan..

13. bestnya akk.. dapat berjalan ke luar negara..tengok tempat orang.. :)

14. Muka Leeza tu ada iras awaklah Kak Jah...sekali imbas le.....seronokkan perhi bercuti ada tempat berteduh free...hehe save budget mak!! Leeza tak masak ke sepanjang kak Jah duk sana ? Hehe oderraje le senang ye dak Leeza....

15. Woo, disini rame juga ya, info promo bulan april ada diskon 20% dengan kartu kredit bank mega & buy 1 get 1 free khusus warga bandung, baca selengkapnya di sini: Trans Studio Bandung, terimakasih

16. Bercuti ke Bandung.... 3D2N RM200 | Sesiapa yang yang ada perancangan untuk bercuti ke Bandung, boleh hubungi baladewatour +6282216910022 (prefer whatsAap).

Percutian ke Bandung 3D2N RM200

Bandung trip Itinerary tour 3 hari 2 malam: est tiba pagi pulang petang.

Day 1 - Welcome to Bandung kat Bandung airport (cadang tiba 8.00 am) terus shopping kat Pasar Baru Trade Center, lunch at local restaurant, shopping jeans kat Toko TIGA, terus bandung utara kawasan shopping area Riau, Dago dan setiabudi macam The Summit, Heritage, Stamp FO, Grande, Episode, Blossom dan factory outlet lain yang masih satu kawasan, dinner kat local restaurant, dan check in Hotel.

Day 2 - After breakfast at hotel (8.00 am) go to tangkuban parahu (sila tengok gambar post ni), terus De'Ranch, terus Rumah Mode dan factory outlet lainya, get lunch at Rumah Makan Mang Engking 9One of the best sundanese food), shopping kat Cihampelas, get dinner at local restaurant, back to hotel.

Day 3 - After breakfast (8.30 am) terus kartika sari untuk beli oleh-oleh kek khas Bandung, jika masih sempat boleh pegi Pasar Baru lagi, lunch at local restaurant dan terus airport Huseinsastra negara Bandung tok check in Flight. terima kasih.

yup hanya RM200 je.. jom pegi Bandung jika berminat sila contanct.. kami juga ada pakej lain 4D3N etc..

konsultasi percuma : WhatsApp +6282216910022
    sila kunjung web kami
    www.tourmalaysiabandung.com
    www.baladewatour.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...