Tuesday, March 26, 2013

Peti Ais Ke Lori Ais???? SNOWALK I-City

Planning asalnya nak masuk Trick Art Museum je. End up Nizam kata alang2 dah kesini, baik masuk sekali SNOWALK.. Ok Bie, u pun dah beli entry pass untuk masuk SNOWALK, so I ikut ajos.. lagi pun Khairine & Danish memang sibuk ngajak masuk ke situ.

Ko tau?? sebenarnya aku ni langsung tak tahu menahu pun pasal harga or smartcard tu untuk apa & berapa.. yang aku tau Nizam ke kaunter dah beli, bayar & tunjuk smartcard dekat aku. 

Firstly nak masuk SNOWALK.
Dari kaunter pembelian smartcard nak ke SNOWALK tak lah jauh mana, mostly tempat tu sangat open air. So kalau hujan ke petir ke guruh berdentum ke panas ke terik ke, ko pandai2 lah lindungi diri sendiri. 

Masa all the way nak ke SNOWALK, hujan dah mula rintik2, kitorang pun rushing lari laju2 ke tingkat bawah arah ke cabin SNOWALK. Sampai je.... ghaaauuuu hujan turun dengan lebatnya. Perghhh nasib baik tak kuyup.. kalau tidakkkk memang kesejukan lah hamba anak beranak disitu.

Masuk je terus feeling ala2 dok kat obersi.. gitewww
time ni belum rasa kesejukan lagi.. tunggu eh!!


Masuk SNOWALK dengan tak ada apa2 preparation, semata2 pakai baju winter je. Kasut memang saja tak rent sebab tak mo bazir duit RM20 plus deposit RM10. kalau 4 beranak dah berapa pulak kannn??!! so jangan membazir..

Moh jalan2 amek gambar lagi kat dalam tu, Khairine & Danish kemain suka lagi dok dalam tu, sejok katanyer.. hihihi. Ok Mummy & Babah can smile for you kidddies.. they are so happy =)

Sementara boleh senyum ni, korang senyum lah yer nak.. =)

Kesejukan belum terasa coz ni baru je beberapa langkah masuk dalam SNOWALK

Family Potrait 

Hamboi2.. free style katanyerrr.. =)

Apa yang aku boleh kata kan, masuk je dalam ni memang sejok nak meninggal!! tapi aku tak feeling pun macam kat obersi.. sebabnya tempat ni aku boleh kategorikan more to peti ais.. deco & igloo yang diperbuat daripada ice semata2 dan bukan diperbuat dari salji.. so tak ada originality disitu.. kira macam ko pergi tengok pameran ukiran ais di PWTC gittue.. ngeh3.. atau lebih tepat lagi macam ko duduk dalam lori ais yang selalu ko tengok kat atas jalan.. cuma cabin ni tak bergerak je macam lori ais okeh!! muahahaha.


Aku paham kalau ada yang berpendapat, 'kalau nak rasa original salji, pi lah obersi'.. i'm sure mesti ada suara2 yang akan kata gitu.. kan???? kan???? kan???? Apa2 je lah noqs, tapi bagi mak ni, alang2 ko nak sengat duit orang bayar mahal menggila, biar lah tempat tu betul2 real, bagi orang puas hati!! yer tidak?? *Sakit pulak hati kita*

Tempat ni pun tak sebesar mana.. sekangkang kera je Kiah!! bagus lah tak besar, 15 minit pertama ko berada dalam tu, ko masih boleh bertahan lagi tahap kesejokan dia. Lepas 15minit aku sendiri pun tak tahan nyah.. kemain sejok tahap boleh bawak maut!! haaaa sampai gitu sekali aku mengketegorikan tempat tu. Mau idaknya.. tangan kaki mak ni sampai dah naik kebas.. rasa takut nak keluarkan tangan dari poket baju winter tu.. gilerrrr betul!! bila bercakap pun aku rasa mulut aku tak boleh bukak dengan betul.. dah kebasss okey.. hahahahaha.

OK, sebelum adanya kejadian lucu & tak berapa nak lucu kat dalam tu, jom kita layan gambar jap.. 


  bersuka ria lah yer... sebelum anda berduka ria kikiki




Psstt psstt *cakapsambilberbisik* meh nak story sket.. masa kat dalam igloo ni kitorang kemain riang ria lagi sebab sejuk bleh pegang2 ais... lepas jer dari amek gambar ni... 

GEDEBOKKKKKKKKKKKKKK nangka busuk jatuh dari pokok!! nah hamek sebijik.. tergolek aku dalam tu..  derrrr sakit wehhh. Malu ai disitu.. nasib tak ada orang nampak.. hahahaha. Time kejadian tu Danish, Khairine & Nizam dah ke depan.. dengar je si nangka busuk jatuh kat belakang, Nizam toleh je belakang tengok aku helok je tengah terbaring kat lantai ais tu.. muahahahahaha

Omaigod!!!! bergegar segala organ dalam badan ni.. arrgghhh!! terus bangun cepat2. hahahahahahaha. Nasib baik lah dalam igloo, kalau kat luar aku jatuh tergolek????!!! mau aku sorok muka dalam baju.. haha sakit montot ai tau *gosok2 montot* 

Lepas kejadian buah nangka busuk jatuh, Nizam & Danish nak main Ice Car.. Errkkkk jangan harap lah aku ngan Khairine nak naik, takut siot.. aku tengok orang yang naik tu pun muka macam cuak je.. ice car tu meluncur laju sangat kot.. sementara Nizam & Danish Q tunggu giliran, kitorang lepak tepi je menunggu. Dalam pada tu menahan kesejukan yang nak mamp!! aku sendiri pun tak tahan, apatah lagi budak2.

Q sementara tunggu nak naik ice car

Phewwwww gelongsor lah korang dua beranak :D

Danish pun dah mula merengek, menangis kesejukan & sakit montot sebab gegaran kuat masa dalam ice car.. aku cakap kat Nizam, lepas habis you main ice car ni, kita keluar lah dari peti ais maut ni.. kemain sejokkkkkk!! tak tahan dibuatnya.. 

Nampak tak dalam gambar tu kompressor air cond?? hurmmmm Dari situ pun ko boleh nampak ketidak ORIGINALan tempat ni.. 

Lepas dah bergelongsor dua beranak tu.... Khairine dah tak tahan kesejukan...

Maka nangis lah dia kat dalam tu.. kaki dia dah cramp.. dalam kasut dia ais dah banyak masuk.. huhu aku pulek yang sedih.. rasa nak nangis sama2.. sejokkkkkkkkkk!!

Sejuk tahap beku darah ko dalam badan... Nak dukung Khairine pun aku rasa tak mampu, sebab aku pun tak tahan kesejukan.. so cepat2 cari jalan keluar.

Dinasihatkan, kalau nak masuk SNOWALK ni..
1) Baju di provide
2) Kasut kena sewa, sepasang kasut Pua Chu Kang RM20 plus RM10 deposit
3) Sarung tangan bawak lah sendiri atau ko beli kat sana.. harga tak pasti
4) Locker nak simpan barang/ bag ko kena bayar RM2
5) Lu pikir lah sendiri apa dresscode yang secocok bila ko nak berada kat dalam tu

Keseluruhan apa yang aku boleh katakan.. boleh lah daripada tak ada apa2. Aku tak mo complain lebih2.. karang tak pasal2 kena saman plak.. see you in court katanyerr. Tu pun terpulang pada korang yang menilainya kepada sesiapa yang dah pernah ke sana. 


Entry Related : Klik sini

22 comments:

  1. Salam,
    Rasanya macam xberbaloi jer, thx sudi share, tgok kat sini jer la...hehe. Xsejuk pun :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Bin,
      hehehe mmg tak berbaloi, tapi untuk anak2 kita layan je lah..
      sejokkkkk :p

      Delete
  2. sib baik aku x masuk noqs.... laki aku kata mahal sangat tiket dia ngan 3 kekanak + bibiq lagi...aku takat jalan2 tgk lampu je....buleyla kekanak happy jugak... hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang mahal noqs, kira2 itu ini dah beratus ko boleh abes kat sana..
      tgk2 lampu pun skrg, ada je tmpt yang boleh mengabeh kan duit..
      tunggu aku buat entry lampu2 plak eh :)

      Delete
  3. compare to genting mesti genting punya ok lagi kot...rasanya la..haihh la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bitt, akak tak pernah pegi lg genting punya SNOWALK, org kata lagi best dari icity.. :)

      Delete
  4. Replies
    1. Salam Bunda,
      hurmm itu lah rupanya.. mahal sket :)

      Delete
  5. Banyak ketidakrelevan'an yang AJ dengar pasal Snowalk tu...
    Haaambikkk ko ayat.... hehehhehe.....
    AJ rasa better pegi genting..
    Nampaklah realistiknya sikit kan...
    Ada salji2.. Ni ais semata.....
    Okay dah taknak komen lebih..
    Kang AJ pulak diarah "see u in court"... =P

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha kemain AJ, statement macam ahli politik gituk hehehe
      OK nnt akak nak try gi genting pnya pulak :)

      Delete
  6. oklah cuma tiket dier tu mahal sikitkan

    ReplyDelete
  7. Menaik jugak, tp mahal nooo.. ada jugak I-City offer suruh bwk budak2 sekolah.. Tp mcm mahal.. Anyway, good info..

    ReplyDelete
  8. memang pun...dahlah kat dalam bangunan...siap nampak lagi beam bumbung tu...tapi bolehlah... nak rasa sejuk2...haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe kalau nak feeling2 obersi buleh lah kannnn OKje :)

      Delete
  9. acecece...feeling2 erk masuk tempat sejuk.. :)..based on gambo2 dlm ni...mmg nampak mcm dlm peti ais..peti ais beso gitu..klu setakat nk feluk2..boleh la masuk situ..huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. eeuuwww malu cik bedah tau.. cik kiah pn klu nak piling2 sejok, pi lah sana nnt hahahhahahhaaha

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Zaza Abdul Latif Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah