Tuesday, March 19, 2013

Projek Sekolah

hohoho mari MERENYAM... oppss!! salah..... MENGANYAM lah hahaha.. sebut betul2 yer murid2.. ME NGA NYAM... yerrrrr diulangai ME NGA NYAM.. ada ropa macam Cikgu Bedah tak?? kikiki :D

Malam tadi aku dok melayan Khairine buat one of project sekolah dia.. disuruhnya aku menganyam ko!! errrkkk mak ko ni dah lama tinggalkan alam persekolahan. Dah ingat2 lupa dah macamana nak menganyam. Phewwww >_<

Gigih lah aku dok tolong Khairine mengenyam kertas malam tadi. Macam senang je sebenarnya, tapi sebaliknya??!!! 
Sampai cramp tangan aku!! 
seyesss weh memang cramp tangan aku dok melipat, menggunting, menganyam kertas tu.. duhhh =(

Dibaginya aku kertas lukisan sekeping, pencil, kertas A4 bewarna, gunting, pisau & pemadam..
Ehhhh ni sapa yang sekolah ni Khairine??? Mummy ke Khairine??? 
hurrmmm aku redho je lah terima semua barang2 tu.. 
aleh2 aku yang buat.. dari start potong kertas sampai lah menganyam.. 




Nahhh ni semua bahan2 yang diperlukan.. segala gunting & pisau semua keluar.. 
tinggal kapak ngan parang je aku tak gunakan..
kalau tak memang dah berkapak, berparang dah aku malam tadi :p

Semua barang2 dah sedia & disediakan, mari kita mulakan mengenyam eh salah, merenyam eh salah, makhayam eh salah lagi.... ME NGA NYAM :D 

nampak agak huru-hara sikit garisan & potongan kertas tu kan??  
tahu sebab apa?? 

Sebab aku dah tak larat okeh! tangan cramp sebab memotong kertas lukisan tu guna pisau. kertas yang warna biru & kuning tu bapak dia yang tolong guntingkan, tu pasal lah senget benget macam bapak dia jugak.. hahhahaha jahanam hidup aku kalau Nizam baca ni :p

Paling tertekan hidup aku ni kalau tersalah masuk line mcm tu.. chilakers!!!

Helok sedap2 dah sampai hujung, sekali tengok macam tak cukup line.. sekali belek2 tengokkkkkkkkkkk.... hoh tu dia terdouble disitu.. hangin tak??? 
Arrgghhh tekanan!! 
maka ko kena lah dengan relanya membuka balik & seterusnya anyam balik dengan betul. *cobaan sungguh* hahahaha

 Ok dah siap.. tinggal nak kemaskan sikit lebihan2 kertas biru kat tepi tu je.. 

Shantekkk kannn?? shantek kew?? buelkkkk
w/pun senget benget, janji siap.. janji hado!! kann :p

Cehhhh aku pun excited bagai nak giler nih, sebab berjaya menyiapkan anyaman yang merenyam tu.. nak tunjuk kat Khairine lah kononnya.. sekali apa terjadi?????????





















































































hok aloh tido!!!!! Apakah???
hurmmm keciwa nya mak ko bila tengok ko tido nak.. sob sob =(

Pagi tadi je baru sempat tunjuk kat Khairine hasilan cemerlang mak dia yang gagah ni menganyam kertas tu.. 
kemain suka dah dia.. pegi sekolah dengan girangnya pagi tadi.. Yippiiieee =)

Alang2 dah buat entry ni, semalam aku ada tunjuk gambar Khairine dengan jersey pink dia yang nombor 8 kannn.. hari ni nak tunjuk pulak jersey Danish..


Kebetulan pulak Danish pakai baju ni malam tadi..
aku pun suruh dia pusing pandang ke dinding.. 
blur anak aku kejap, tertanya2 apa hal mak aku suruh aku pusing pandang dinding plak nih.. hahahha sabar yer adik, mummy nak amek gambar baju adik yang chanteekk ni.. :D

24 comments:

  1. Replies
    1. kann sis, zaman sekolah kemain gigih kita buat anyaman ni hhehehe

      Delete
  2. hikhik..gitulah kan bila kita jd mak
    at last kita yg sudahkan homework depa..

    apa2 je lah anak
    hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe tu lah pasal..
      tapi sesekali dapat buat, rasa dejavoo plak
      teringat kita masa zaman skolah2 dulu kikikiki

      Delete
  3. hehehe samalah dgn anak2 KA bila part mengenyam ni pakat duk paggil Abah & umi tolong sekali

    ReplyDelete
    Replies
    1. lor KA pun kena jg. hahhaa
      lumrah sebagai parents lah kita ada anak2 yg bersekolah hihi =)

      Delete
  4. salam kenal u... sgt old scool teringat zamam kanak dolu2.. .. tikar tue jd sentimental value tue sbb mak dia yg buatkan...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi salam kenal jg buat MB =)
      hehe sentimental value sangat, nnt dah besar tunjuk kan kat dorang, sure dorang gelak guling2 =)

      Delete
  5. muakakaka..gelak guling2 baca n3 cik bedah ni...hasil merenyam tu sangat cantik...klu anak cik kiah kena ni...sah2 la cik kiah pun kena merenyam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkahakah, cik kiah tak payahh nak gelak sangat yer..
      tunggu turn cik kiah plak utk cik bedah gelak kan..
      tungguuuuu merenyam hahhaha

      Delete
  6. hei ngelat ni.... bukn hasil kerja tangan anak ni,...kerja tangan maknya hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe mmg ngelat pun..
      akhirnya dia tido, mak dia yang merenyam sampai abes :p

      Delete
  7. assalamualaikum ... mcm biasa lah . bila anak kena buat aktiviti cam ni , confirm maknya yg menyiapkannya ... cantik anyaman tuh ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam,
      hehe agaknya semua parent diluar sana pn mcm tu jg :)

      Delete
  8. haha...mak yg jadi budak sekolah,buat keje sekolah..

    ReplyDelete
  9. Teringan zaman2 sekolah dulu. Mengayam ni mesti kena buat. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn, kita dulu2 pun kena buat jg.
      skrg turun ke anak pulak :)

      Delete
  10. teringat pulak zaman dulu kala...
    AIk?? Ni mak ke anak yang buat projek sekolah ni??
    Hehheheh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn sama lah kita pun kena buat jg dulu2
      ermm kalau dah tdo tu, kerja mak dia lah yg kena buatkan hehhe

      Delete
  11. he3...patutnya mak yg kena pakai baju sekolah......mesti cikgu kata cantik anyaman tu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha dah tak sesuai mak dia yang pakai baju skolah :p

      Delete
  12. ingatkan SA sorang jer yang kena...u pun kena jugak erk...sian...hahaha..alih2 mama kena buat...tensi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. SA, yer lah kannn.. hehehe
      kita yg jadi mangsa anak2 hehehe

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Zaza Abdul Latif Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah