Friday, October 18, 2013

Bini Nizam dan Pak Guard di IKEA

Memandangkan Nizam kena pergi office hari Ahad lepas, aku pun bawa KhaNish merayap di IKEA. Untuk tak peningkan kepala, pukul 11pagi dah terpacak kat IKEA kau!! haha kau mampoo???!! Aku malas nak berjammed sebenarnya.. kat sana kalau datang lambat memang susah nak dapat parking. Tau je lah kat IKEA tu mana pernah surut orang datang bertandang.

Kalau datang awal parking pun senang dapat.. tapi itu pun dah berduyun orang datang nak masuk ke parking.. bila dah dapat parking, merayap lah aku tiga beranak ke sana. Sebenarnya datang pun bertujuan. Nak cari hadiah untuk baby Fayyadh.. tak kenal siapa baby Fayyadh??? alahai anak kawan aku tu lah si Shida yang aku ada buat entry hari tu pasal aku pergi melawat dia kat sepital haritu.. cer tengok kat [LINK] ni kalau lupa.

Nak cari barang tak seberapa, merayap je lebih.. lepas tu ada je benda nak di kaut bawak balik.. kaut berbayar lah Bedah.. takkan kaut tak bayar.. karang kena tangkap sia2 je.. Ohh cerita pasal barang tak berbayar tu nanti aku cerita eh.. ini ala2 cerita macam kes Bini Mat Yo & Pak Guard ar.. tak sabar aku nak cerita kat kauorang.. tunggu eh kasi aku tunjuk gambar KhaNish dulu kat IKEA tau =) 


Pukul 11am dah sampai IKEA

Ajak makan dulu tak nak.. nak round2 dulu katanyer.. Ok, baiklah mari lah kita round2 dulu.. 


 Kat jamban pun bolehhhhh ;P

Hallllloooow kakak, awak dah besar dah tak sesueiii lagi nak main dengan kitchen cabinet tu okeh.. berangan kaluuuu boleh. hehe


Keterujaan apakah ini???!! pfffftt

Berangan2 je lah dulu yer... nanti kita ajak Babah datang sekali lagi borong katil dengan tilam sekali kat sini ;P



Banyak sangat ke shopping tu???! Bila ambil barang mula lah dua beradik ni berebut.. to be fair, kalau ada empat barang aku suruh diorang pegang sorang dua. bawak lah korang bag sorang satu.




 Tak berebut.. sorang satu pegang bag & trolley.. Mak kau boleh berlenggang macam mak inang je.. hehe. Nasib baik lah korang dah besar.. kalau korang masih kecik lagi mahu aku jadi orang giler kena kejar berlari dalam IKEA macam perempuan tak benar.. hahaha.


Apahal plak posing maut kat sini ni??!! hahaha. Danish pulak dah nampak macam abang besar sangat dah bila dia posing macam tu. Dah bosar dah anak2 omak ni ;)

Tak pasti kenapa kena buat muka macam tu. hahah.. time nak bayar pun berebut juga.. berebut nak letak barang kat kaunter.. hurmm tak paham mak.. lantok lah korang nak bergasak kat situ. koser mak nak layan.


Lepas dah bayar, naik atas balik nak pegi makan meatball pulak.. pun berebut jugak.. sama2 nak ikut aku Q nak ambil makanan.. end up aku cakap.. Khairine ikut Mummy ambil foods, lepas tu tukar giliran Danish ikut Mummy bayar foods ok.. hurmm macam tu je cara nak selesaikan masalah diorang ni. 

Hasil tangkapan. Sorang nak meatball, sorang nak fish & chips, sorang nak cake, sorang nak chicken wing. Akhirnya mak kau turutkan je lah apa yang korang nak.. nah makan lah kau sampai kenyang.. hahaha

Habis pulak tu semua ni.. hahaha. Lapar rupanya anak2 aku ni.. 

Lepas makan terus turun nak gerak. Masa turun, terjadinya drama ala2 Bini Mat Yo & Pak Guard di Skypark. muahahaha

Ini DRAMA BINI NIZAM dan PAK GUARD di Ikea.

Lepas makan di cafe Ikea aku pun turun lah nak menuju ke parking. Elok je aku turun dari tangga kat tengah2 tu, ada guard bangla tahan aku. jeng jeng jeng.. 

Mula2 dia kata dia nak tengok receipt, aku kata apahal pulak kau nak tengok receipt aku? dia kata sepatutnya barang yang aku beli tu tak boleh bawa naik ke cafe. Aku dah mula hangin.. mulalah belang singa aku nak keluar time tu.

Wehhh kalau korang kena tahan macam tu mesti kau malu kan?? nak2 pulak kena tahan macam dituduh kau mencuri.. bila aku kena macam tu dah tentu lah aku hangen!! babi betul. buat malu je dowh.

Aku tunjuk receipt, sambil aku bebel kat dia.. weiii kau ingat aku datang sini nak mencuri ke??!! kau ingat aku tak ada duit nak beli??!! Apasal masa aku kat cafe tadi tak ada staff atau guard yang larang aku masuk cafe dengan bawa plastic bag biru tu?? lain lah aku bawa keluar plastic kuning tu!! kau ingat aku kokak sangat ke tak ada duit nak beli!!!

Dia kata ini procedure, saya kena tengok itu receipt.. procedure kepala hotak kau!! kalau aku mencuri, sah2 lah awal2 lagi aku dah kena tangkap bodoh!!! Cinabeng.

Last sekali aku jerit kat dia SEE MY LEG LAH!!! 

Semua yang dekat2 situ ushar je aku dok jerit macam perempuan giler. Pedulik haper aku.. aku tak salah kot.. sapa suruh kau tahan aku macam aku buat salah.. biadap!! haktuihhh.

SAYA BUKAN BODOH!! SAYA BUKAN BODOH!! SAYA BUKAN BODOH!! 

hahahaha saiko.

34 comments:

  1. memang kak,dia akan tahan...sabtu lepas pun ayu g ikea malam,kitorg dah habis borong brg bru g makan,memang guard akan tahan,tengok resit....

    ReplyDelete
    Replies
    1. yer lah kot yer pun procedure tapi jangan lah tahan macam kita ni buat salah..
      siap nak tengok receipt bagai.. kalau org lain tak tahu, mesti org ingat kita kena tahan sebab mencuri.. phuiii

      Delete
  2. hahaha.. bangla dayus bangla dayus..

    ReplyDelete
  3. wat video tak mase kena tahan tu..hahaha

    ReplyDelete
  4. Beb kalau nak jadi singa pun tunggulah balik rumah haha......
    Kesian si khanish tu terpaksa tahan telinga tengok mak dia mengaum!! Aum...aum..
    Cik Jah sori yeh.... cik bedah ni mmg pandai je nasihatkan orang kalau cik Bedah terkena pun tak confirm boleh sabar hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha tak boleh nak sampai rumah.. kalau nak marah kena terus lepaskan tak boleh simpan2 Bedah heee ;P
      haha diorang kalau dgr mak dia mengaum diorang senyap je...
      its ok lah no heart feeling pun.. bagus lah tu saling nasihat menasihati ;)

      Delete
  5. Alamak zaza..btul ke u tuh..haha..
    Yg kelako tu saya tak bodoh..saya tak bodoh..haha..nk mrh pun ye..nk gelak pun ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha betul lah rine.. hangin I dibuatnya
      tak payah marah2.. gelak je. hahaha

      Delete
  6. yer la mmg confirm2 la malu kot kalau kena tahan mcm tue.. kalau farah pun hangin satu badan jugak.. tapi kan Zaza meatballs tue sedapppppppppppppppppp nyaaaaaaaaaa...huhuhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn malu lah kalau dah mcm tu. mcm kita ni bersalah plak siap nak tgk receipt bagai.. tgk lah cctv tu kalau betul I ni mencuri.. kennnn
      haha sila lah telan ailiyo tgk meatball tu ye ;P

      Delete
  7. Kahkahkah...pak guard salah org lah. Dpt plak dgn si zaza, kena jerit lah. Dapat ku bayangkan ko jerit nok...ahaks...Aku gi ikea tak der pon dorang nak check resit.

    Alahaiiiii...leleh air liur tgk meatball ikea. Nak gi jauh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha kalau ko pun hangin noqs.. entah lah agaknya skrg ni mmg procedure dia mcm tu kot.. procedure tgk2 receipt sbb guard tu tak ada kerja lain dah nak buat.. phuii
      esok weekend sila lah ke ikea utk makan meatball ye ;P

      Delete
  8. dulu xda plak macam ni.sekarang ni macam tu plak ek.tahpaper.

    ReplyDelete
  9. situasi ini mama pernah kerna kat tesco, kat tesco je pun, mama cakap gitu juga kat guard tu, hampir bergaduh jugak, giler ke.. takkan lah kita nak mencuri kot, mampu lagi bayar apa...

    ReplyDelete
  10. Bestnya..sya x pnh g ikea..sgt kasihan kan..salam jumaat ya..sya folo blog zaza..jika sdi,snggah ke blog sya ya :)

    ReplyDelete
  11. Baca kt atas seronok tgk aksi anak2 zaza bergambar...sampai part Drama Bini Nizam terus lg seronok nak baca hahahahhaha amikkkkkkkkk amikkkk ko bangla...hape ko ingat kawan baik aku ko kata pencuri...what a &*^(^%$$&&***...itu nsb baik bukan kita dating berdua zaza oiiii...kalo x umi Qi pun berentap sama sekeh kepala si bangla tuh.....menyinga kita dua olang dlm ikea...mula ar up status bini-bini ku gangster bahahahhahahha :p

    Zaza i pun ada kes gan mat bangla kt tesco...lama dah...ada patut dia nk tgk receipt anak buah i beli toys....haram jadah ko bangla...depan tuh ngah bayor toys ko leh nk tgk resit...nampak sgt kot x buat keje...haaaaaaaa apa lg silang panggung ar Umi Qi kasi ayat PANG!!!! kt dia....habis semua org tgk Umi QI menyinga x pepasal bahahahhaha biar ar...anak buah ku x salah....hahahha dh boleh buat entry dah nih zaza oiiiiii....cian zaza habis mood kan

    ReplyDelete
  12. hai za! selamat hari raya.boleh wish lg ke? hahahaha.eh dh kenapa nk tahan tahan org tu.gila! eh za,g ikea 40 juta kali pon x jemu kan.haih~

    ReplyDelete
  13. rugi oo tak amik video...nanti glamor bangla tu plak..

    ReplyDelete
  14. macam2 gelagat khanish. mesti tak boring shopping ngan diorang =)

    ReplyDelete
  15. Kalau zaza videokan mesti dah macam kes Matyo juga ni:)

    ReplyDelete
  16. Dari atas baca...baik jer lenggoknya, sampai ke bawah...terus terkedu. Dasyatnya bila singa mengamuk! Boleh bergegar IKEA...hahaha
    Kalau ada rakaman...mesti kecoh satu Malaya nih! Nizam jadi 2nd Mat Yo la pulak...kih!kih!kih!
    Mesti tergamam bangla tu!

    ReplyDelete
  17. Pihak Ikea kene buat something.. tak kan bila beli dan makan pastu akan kene tahan mcm tu.. mcm tak elok kot.. nasib baik saya tak ada di tempat kejadian dgn akak hahahaa.. kalau tak malu tutup muka la hehehhee.. sabar kak ye sabar :P

    ReplyDelete
  18. Opps...zazakah itu...hahaha. .mmg if SA kena cobfirm amukan ablasa...kurang asam punya bangla....medti bangla tuh x leh tido tuh...

    ReplyDelete
  19. Susah la mcm tue..main tahan2 saja..buat mcm org nie pencuri pulak..

    ReplyDelete
  20. dari semalam lagi nak komen kat sini tapi xleh , kmpter tak mengizinkan... hebat ar kak zaza siap gaduh2 lagi dgn pak guard,,, tak suruh khanish tolong ambik video ke kak.. baru betol jadi bini nizam dan pak guard hahaha,, ^_^ cntik la barang2 ikea.. tringin nak pegiii .. ^_^

    ReplyDelete
  21. hahahaha...Bangla tu mesti menyesal tahan u...hahaha

    ReplyDelete
  22. seronoknye jalan jalan di ikea..kadang kadang pak guard ni main suka hati dok tahan orang..ntah ape apa..

    ReplyDelete
  23. Mcm2 pula pak guard ni, tak masuk youtube ke. He he. Anyway lama tak pi ikea

    ReplyDelete
  24. ikea mmg bestlah... maaf lambat terjah balik busy dgn kerja & kesihatan Adik lately

    ReplyDelete
  25. xpernah masuk ikea.. konfirm kalau masuk ni terjakun jap..haha
    erm, sungguh mengikut peraturan sangat la tu kan kak..xsuka la camtu..

    ReplyDelete
  26. baru sekali pergi IKEA..mmg buat rambang mata...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Zaza Abdul Latif Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah