Thursday, April 17, 2014

PEPLUM YANG STYLISH & BERGAYA

*sponsored post*
*scroll down for new entry*

Korang suka pakai peplum tak? Kat Malaysia ni macam2 fenomena style baju yang kita boleh dapat. Asal keluar je fesyen baru sure kita pun nak juga ikut serta. Aku pun suka pakai peplum. Simple & look nice.. bila pakai rasa sweet sangat diri sendiri.. hahaha. Kalau dulu2 gaya peplum kat Malaysia memang sinonim dengan style baju kurung peplum yang dipopularkan oleh Allahyarhammah Seniwati Puan Sri Saloma. Namun kini peplum kurung moden pun dah menerima rekaan yang lebih stylish lantas mencipta fenomena yang cukup hebat dalam kalangan penggemar fesyen Muslimah terkini di Malaysia.


Kelihatannya trend peplum kini kembali digayakan oleh fashionista di seluruh dunia. Terdapat banyak rekaan baju peplum terbaru yang dihasilkan oleh para pereka fesyen. Antaranya ialah peplum dress dan peplum top. Kedua-dua fashion item ni begitu popular dalam kalangan wanita sekarang dan dah menjadi pilihan utama buat para selebriti Hollywood untuk bergaya di laluan-laluan karpet merah ketika menghadiri majlis-majlis anugerah dan hiburan yang berprestij.. curlassss kan penangan peplum =)

Dari zaman mak2 kita dulu sangat2 fofuler dengan fesyen peplum ni. Korang tengok je lah cerita2 P.Ramlee kat tv.. mostly pelakon2 wanita dalam film tu semua pakai peplum. Aiy is suka sangat. Lagi2 bila ikut cutting body diorang.. fulamakkk macam kerengga nyah!! hahaha.


Peplum jugak mudah untuk digayakan dan sesuai untuk dipakai ke apa jua majlis istimewa. Ia amat cantik kalau korang dipadankan dengan mermaid skirt atau skirt labuh, palazzo atau pants biasa. Kebanyakkan wanita akan memakai baju peplum ke tempat kerja, majlis-majis keramaian dan sebagainya. Dah jarang sangat aku tengok orang2 sekarang kalau ke Majlis2 orang kawin atau majlis2 keramaian pakai baju tradisional.. which is baju kurung or kebaya. Selain daripada itu apa yang lebih menarik ialah peplum turut menjadi pilihan buat wanita yang berhijab atau hijabista.. itu memang aku tak nafikan. Kebanyakkannya diorang pakai ala2 baju Muslimah yang lain dan dipakai bersama Muslimah bottoms yang sesuai.

Nak tengok aku pakai peplum tak??? karang kata aku cerita poyo je pasal peplum tapi sebenarnya tak pernah pakai ponn.. Ehhh kau silap yer Senah.. aku memang ada koleksi peplum sendiri tau. Nak tengok???

 Gaya 1

Gaya 2

 Gaya 3

 Gaya 4

Keempat2 gaya diatas adalah dari koleksi dari wardrobe aku. Material jenis wool cotton. Dan berselfie dalam toilet.. wakakaka.

Dan gaya bebas.. pfffftttt.. Ini pun antara koleksi peribadi aku dari wardrobe aku. Material jenis lycra.

Dapatkan peplum top ketika ianya masih popular. Terdapat banyak website online shopping Malaysia atau blogshop di luarsana yang menawarkan koleksi peplum untuk wanita dengan pelbagai rekaan, corak dan warna daripada jenama-jenama terkenal. 

Jika anda tidak tahu sebenarnya online shopping lebih menjimatkan masa dan wang anda. Anda tidak lagi perlu keluar untuk membeli-belah sebaliknya boleh membuat pembelian dengan cukup selesa dari rumah sahaja!

Nikmati potongan diskaun istimewa untuk dapatkan baju peplum dengan harga yang murah dan berpatutan ketika musim sale Malaysia atau warehouse sale. Jom alami pengalaman retail therapy terbaik!

Kalau korang masih tercari2 peplum yang bersesuaian & yang cantik2 boleh cari di http://www.zalora.com.my/women/clothing/peplum-tops/

Happy shopping with Zalora uollsssss =)

24 comments:

  1. Peplum memang cantik! dapat sembunyikan belly.hehehe..fiza ada dua je peplum dalam koleksi.janji ada :)

    ReplyDelete
  2. Lawa zaza pkai peplum..rin klu pkai nmpk mcm plum je..haha

    ReplyDelete
  3. kalau slim mcm u pakai peplum mmg lawa la zaza..hehehe =D

    ReplyDelete
  4. wow...awesome..u looks stunning with peplum dear....

    ReplyDelete
  5. saya kena buang spare tyre kat perut dulu baru leh pakai peplum ^_^

    ReplyDelete
  6. Hukhuk..btl ckp farah..org slim mcm zaza lawo la..kite ni..aduhhh..malu nk ckp *nangessss*

    ReplyDelete
  7. Itu dia peplum Zaza dah keluar.
    Jadi duta Zalora lagi.. mesti zalora bagi free peplum lepas ini.

    ReplyDelete
  8. amboi kak jah class..entry sponser..
    happy hoping kat zalora :P

    ReplyDelete
  9. salam perkenalan, minta izin folo sini yer

    ReplyDelete
  10. hehehe.. ai kena kempiskan sikit lagi perut ni baru leh pakai peplum tu.. ngeh3x..

    ReplyDelete
  11. WAHHHHHHHHHH kakak gojes da apt sponsor post. patutla x singgah blog picisan kita da :(

    ReplyDelete
  12. Waa kemain lawo zaza bergaya moodel gitu...
    Memang sesuai tau zaza pakai peplum..

    ReplyDelete
  13. peplum mmg cantik... yang zaza punya tu pun comei... :D

    ReplyDelete
  14. peplum? xpernh dengar pon fesyen ni... mcm2 lah org pompuan ni kn.. hahaha

    ReplyDelete
  15. Wow weee... malatops kebobommm...

    ReplyDelete
  16. santek ko jah,akak tak sesuai pakai peplum..hehehe..

    ReplyDelete
  17. amboiii...dah mcm model cik jah...kellllaaasss ko jah... :)

    ReplyDelete
  18. Amboooiii2...berpeplum tapi akak tak ada peplum tengok org pakai cantik sendiri nak pakai rasa rendang le pulop...ehehehee...

    ReplyDelete
  19. ewahhhh bergaya nya kak zaza dengan peplum dressnya =) hihi

    ReplyDelete
  20. Zalora mmg beshhh...peplum? Umi QI yg mok mok ni pun melaram peplum tau zaza hahahhaha...tp material jenis shiffon...baru nampak efek kurus sikit...mmg best ar pakai cantik2...baru rasa cm semangat nk buat apa kan...kalo pakai sememeh je mmg rasa mcm x bernafsu nak keluar...rasa mcm ada org tgk eeeee selekehnya ko...kahkahkah...itu persepsi umi Qi...apa yg ptg style simple dan ikut peredaran zmn...weeeeeeeee loikeeeee peplum...tp baju raya thn ni bju kurung biasa jek...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Zaza Abdul Latif Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah