Tuesday, July 9, 2013

Resipi Puding Roti

Resipi ni pun aku google je.. so aku olah kan je dengan cara aku.
Dulu aku tak makan pun bread pudding ni sebab aku tengok makanan tu macam pelik & aneh sangat.. 
Kenapa lah aku boleh berpendapatan sampai macam tu sekali kannn..
Bak kata orang putih Don't Judge the Book by Its cover' gitewww!!! hahaha

Bila first time aku makan kat Gambang haritu.. baru lah ku tahu makanan tu sedap rupanya.. 
tu lah berlagak poyo lah lagi hehe *sambil tenyeh sireh*

Hari tu aku gigih try buat kononnya.. 
Caya??? tak caya?? hahahaha 
Aku sendiri pun macam tak caya, first attempt katanyer haruslah macam tak confident je kennn.. 

Nak share recipe pun takut kena kutuk je ni. hahahha 
Ok aku bagi je lah recipe ni eh, kalau rasa tak confident jangan tiru gaya aku yang tak bertauliah ni.. takut karang terbakor pulok oven korang hahahaha

Antara bahan2 yang diperlukan.. 
Kemain tersusun.. entah jadi entah tidak ler nanti. pffffffffttt 

Ok Ok anda jangan risau, jangan takut.. nampak huduh kan?? hahaha
Sebenarnya masa aku buat campuran gula, butter, tepung gandung & tepung jagung ke dalam adunan ni.. aku lupa nak snap gambar. 
Bila dah godak jadi rupa ini baru teringat nak amek gambar.. hahaha  Sowwiiiieee ;P

Punyalah malas nak godak pakai mixer, aku godak dengan garpu ajo Kiah!!
Dasar memang tak boleh jadi cikgu lah aku ni.. semua malas, semua tak tahu.. apa pun tabley

Alahai ini pun sebab nak makan sendiri je.. so aku buat cincai boncai pun tak ada sapa pun nak complain banyak.. kecuali Nizam & anak2 aku je.. hehe
Itu pun kalau tak sedap aku paksa dorang cakap SEDAPPPP ... titiba nak jadi kejam ;D


Ini lah rupanya bila semua bahan yang dah dicampur aduk kan dalam loyang pembakar.. ready nak bakor.. kita bakor dia hehe

Ini pulak topping puding roti ni.. susu cair campur dengan tepung custard yang di panaskan atas api yang perlahan sampai jadi pekat likat gini.. 

Tadaaaaaa dah siap dibakar..
Rupa paras memang lah tak seberapa & memang tak berapa nak helok. 
Rasa????? memang tak sedappppp hahahhahahaha

So eksperimen aku yang pertama ni GAGAL!! 
Resipi??? ko gi tanya kat Pakcik Google sana.. aku dah amek keputusan tak mahu share resipi ni dengan korang.. muahahahahahahhaha

16 comments:

  1. ermmm sedap...dah lama saya tak buat puding roti...lepas ni boleh ler nak buat buka puasa ngan puding roti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yerrr?? Ok sila google je recipe puding roti ni nanti.. ;)
      buat sedap2 tau.

      Delete
  2. TAdi dah taip komen. Internet lak mcm tak best. Kenalah taip lagi sekali.

    Yeke tak jadi tu? Hahahh~ Ntah2 sedap je kot?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe keciannya..
      mmg tak sodap farah oii.. gagal hehe

      Delete
  3. Kelakar betullah kakak dibuatnya. Tapi kalau appearance macam ok kan. cuma custard tu kena cairkan lagi sikit kemudian curah atas roti mesti mantops:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe saya over confident sebenarnya kak.. tu yg tak menjadi
      Ok next experiment nnt saya ikut caya kak zakie yer ;)

      Delete
  4. SA bab baking mmg fail..tp korang suruh masak lauk laju jer menjadiknya....

    ReplyDelete
  5. Knock..Knock..
    Yuhuuu ada org kat rumah ker?
    Ala cmne leh failed nie..baru nak try resepi u..hehehe
    xpe nnti cuba lagi na..try p godek Nani Rostam punya resepi..mesti sedap..;p
    Btw Selamat berpuasa yer.. ;p

    ReplyDelete
  6. hahahaha kenapa gagal? apa yg x kena tu zaza.xpe.nt cuba ag k.rara pon nt nk try buat.

    ReplyDelete
  7. Okje suka gak buat puding roti ni zaza...tp selalunya tak delah letak tepung bagai tu... Lagi satu topping tu mcm terdekat sangat kot!
    ( mcm terrer hehe)

    ReplyDelete
  8. Zaza....umi Qi sebenarnya nak ucap syabas kt u tau...at least u mencuba....jadi atau gagal itu adalah rempah ratus kita di dapur...umi QI pun x pernah cuba buat puding roti wpun tahu ianya senang dan mudah di buat...tp kalo nama yer pemalas mcm umi QI nih kena ada suntikan rangsangan berapi baru menjadi nk buat hahahhaha....

    Zaza....cuba ye jgn putus asa...yg ptg u cuba and sukses! Well done dear...after this mesti berjaya....yeyyy go mommy go :)

    p/s tetiba rasa pelik gak mommy zaza buat update makanan resepi sbb selalu zaza suka update jenjalan hahahhahhahahahha :p

    ReplyDelete
  9. pakai blender dong..kasi kembang telur & butter tuh...good luck 4 2nd trial ;)

    ReplyDelete
  10. puding roti kena bakar ye kak? bukan selalu orang buat yng mcam agar2 tu ke?? hehe.. confius..
    pakai mixer sis..kasi kembang adunan tu..mesti menjadi.. :)

    ReplyDelete
  11. pernah buat jugak ikut resepi google...alhamdulillah menjadi...tapi tak ingat guna resepi yang mana....nanti klu jumpa wawa share ok

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Zaza Abdul Latif Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah