Tuesday, July 2, 2013

Surprise Birthday Khairine di Gold Coast Morib GCM

SURPRISEEEEEEEE!!!
pffftttt... Surprise lah sangat.

Cobaan kejutan pertama je dah gagal.. duhhh. Planning sebenarnya nak surprise kan Khairine. Aku plan nak ambik dia kat sekolah. Sekali aku yang tersurprise.. sebab dia dah balik awal pulak..  hahaha. Sampai je kat port yang selalu dia tunggu transport, aku pun terpinga-pinga cari dia. Kebetulan transport Khairine ada kat sana, so aku tanya kat akak tu.. Kak, nampak Khairine tak sekali akak tu kata Khairine dah balik first trip tadi.. 

WHAT????????? *terbuntangbijikmata* Surprise dah bertukar lah ni?????? bhahahahahaha

Maka dengan harapan surprise yang tak menjadi tu, aku pun balik rumah.. Sampai je depan muka pintu, Khairine tanjat tengok aku.. hahahahaha *surprisejadidepanrumah* Selalu memang aku tak balik rumah waktu lunch. Tapi Khairine terkujat tiba2 aku terpacak depan pintu rumah.. kahkahkah. Conclusion, sama2 tepanjat berok! muahahaha.

Lepas 15minit aku sampai rumah, Nizam pun sampai bawak balik Danish. Danish pun terkujat tengok aku ada kat rumah.. hahahha. Adoiii semua dah jadi terperanjat dibuatnya  dah haritu :D

Sebenarnya hari Rabu malam aritu lagi aku dengan Nizam dah siap2 packing baju & terus bawak masuk dalam kereta. So dua kanak2 itu tak tahu menahu langsung planning kitorang untuk nak buat surprise birthday Khairine :D Lebih kurang pukul 2pm terus cakap kat KhaNish, nak hantar EmakNenek ke rumah kakak aku kat Klang. Padahal dorang kitorang tipu. Actually planning tu kitorang dah siap2 kawtim dengan mak aku, sebab mak aku pun ikut sekali.. hehehe

OK lessssgo!!

Sepanjang perjalanan ke Morib, Khairine & Danish sibuk dok tanya Kita nak kemana ni Mummy, Babah??.. Aku, Nizam & Nenek bagi macam2 alasan supaya dorang tak syak yang sebenarnya perjalanan tu otw nak surprisekan diorang.. hehehe. Sampai2 je aku terus check-in, time aku check-in tu dua beradik ni dah nampak water park, terus rasa teruja.. bermula lah drama kami anak beranak.. hahaha.

Untuk cerita ni, aku banyak amek KEEK je sebab nak menampakkan betapa real nya surprise yang makpak dorang buat hehehe..

SORRY AKAUN KEEK AKU DAH DEACTIVATE

Kalau korang tak ada account KEEK, korang tengok kat youtube ni
Tapi sorry eh, kat youtube ni ko kena teleng sket kepala.. hehe

Baekkkk punya lakonan aku & Nizam.. hahaha. Lepas dah pujuk ajak balik kononnya, kitorang terus ke kereta.. So Khairine & Danish ingat memang betul2 lah aku & Nizam ajak balik.. LoL!! Sementara kitorang turun tu, nenek dok sorang2 dalam bilik, so nampak real lah kan yang kitorang time tu nak ajak dorang balik.. diorang siap bersalam dengan nenek lagi muhahaha.. padahal ajak turun bawah sebab nak pegi angkut bag dari dalam kereta nak bawak naik atas.. kekekeke

Sampai je kat bawah aku majal suruh Danish masuk kereta.. At the same time Nizam suruh Danish angkat bag juga.. haha confused budak tu dibuatnya.. yang si Khairine dah menagis2 kat tepi kereta tak nak balik.. muahahaha majal dowh :D

Sebenarnya Nizam suruh dorang tolong angkat barang tu dengan harapan dorang noticed lah yang sebenarnya diorang tertipu dengan makbapak dorang. Aleh2 makin rancak plak si Khairine menangis tak mo balik.. Si Danish plak muka dah masam macam asam boi.. ahahahaha


Dalam pada menangis & merajuk tu, Nizam suruh angkat bag, dorang angkat lah jugak.. tapi tak tahu menahu apa motif Babah dia suruh angkat bag.. Adakah mereka keliru dengan situasi pada masa itu?? kahkahkahkah bak kata Nizam Wa kena babe miahahahaha

Lepas tu bila panggil haram tak mo layan!! hahaha

Bila balik ke bilik balik masih tak puas hati, sebab takut kena tipu lagi.. kahkahkahkah. 


Heee kami lah yang organized semua ni.. harap anak2 terhibur dengan kezutan harijadi ni =)

Oklah cerita selanjutnya pasal mandi manda nanti tu kat entry lain okeh..Tak mo karang panjang2 kat satu entry nanti orang muak nak baca.. *ehadakeorangnakbacani???* ;P

19 comments:

  1. Hahahaha..gelak SA baca..sabar jer la... boleh guna la plan mcm ni nk kenakan dania...huhuhu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha weolls pun tak expect sorang menagis & sorang merajuk..
      Hope Dania nnt jgn nangis mcm Khairine tau hehhee

      Delete
  2. hahah..sian gegirl kna wa kena beb dgn mummy n babah dia ;)

    ReplyDelete
  3. Hehehe...khairine yg surprise kan mama dia yer ☺☺. Kesian bday girl. Nangis2 kena buli ngan mama & papa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha tu lah akhirnya semua orang dapat surprise kahkahakh

      Delete
  4. sampai nanges2 birthday girl mommy daddy suprisekn....memang sesuai dah wakenabeb ni...hehe.terbaekk!!

    ReplyDelete
  5. kiki.. me lak.. malas nak bersurprise2 nih.. kahkah

    ReplyDelete
  6. menangis sebab macam malu sebenarnya, tapi dalam sukalah sebab tak jadi balik. Aduhai anak...

    ReplyDelete
  7. wah sukanyer kalau ada kezutan2 macam ni hehehe

    ReplyDelete
  8. Aloloooo, comel jeee Khairine menangis..
    Mummy dengan baba dia niee nak kenaa niee.. hehehee
    Comel laa kak anak akak dua2x tuu :)

    ReplyDelete
  9. Tak surprised pung! hehe
    Untunglah nenek ...asyik dapat tidur hotel je hehe

    ReplyDelete
  10. Umi Qi bagi 5 star to u mommy zaza!
    Well done!!!!!!!!!!!!
    Berjaya suprisekan khairine sampai menangis ingat kena tipu lagi hahahhaha...lawak laaaaa....semua video umi Qi tgk...betapa seronoknya lahhh bila tgk anak2 besar sambut hari jadi....best yer....wish my dream comes true like u zaza....

    p/s sorry sgt lambat reply....lately bz sgt kt parlimen...perghhhhhhh bila dewan bersidang x cukup kuku kaki dan tgn kojar kerja....sbb tuh pagi2 je leh komen bagai dan buat blog....yeyyyy x sabar tggu entry seterusnya....cpt update mommy hehhe :)

    ReplyDelete
  11. Hehehe..jahat tau mummy nie..cian khairine sampai nangis2..;p

    ReplyDelete
  12. hahaha..funny..sian besday girl..dari excited terus hilang mood ye..pandainya mummy dia suprise!!!..haha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Zaza Abdul Latif Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah