Wednesday, September 4, 2013

September

Hello September.. sebenarnya aku tak arah ada tujuan pun buat entry ni.. saja je nak kasi korang dengar lagu Ingatan Manis di Bulan September lagu yang dinyanyikan oleh Kak Pah.. motip??  Lagu dulu2 dengan genre yang boleh buatkan badan ko nak ikut goyang bila dengar lagu ni.. haha 


Ok, jom lah aku kasi korang tengok random picture yang aku terjumpa sepanjang hujung minggu lepas eh.. Tak banyak pun ada dua picture je.. tapi aku tetap menggedik nak buat entry bawah tajuk September hehe.. poyo!!

Ini aku jumpa kat Subang haritu masa attend open house kat rumah officemate Nizam.. Rare kann??!! ini kat kawasan perumahan tau, kalau kat kampung aku rasa signboard macam ni diorang letak gambar lembu, kerbau, kambing & lain2 binatang peliharaan kesayangan diorang.. hahaha. Gud alternative to them yang buat sign macam ni =)

Can you spot??? Kalau korang tinggal area Melawati, Taman Permata, Hulu Kelang, Kemensah dan sewaktu dengannya, korang tahu kat mana sign ni terpacak.. Ni kat simpang empat traffic light depan Giant Taman Permata.

Nampak tak apa yang rare dalam signboard tu?? tak nampak?? pegi ambik kanta sekarang!! hahaha kejam. Tu ha 'Air Terjun Batu Asah' ko tengok betul2 huruf 't' dekat tulisan 'Batu' tu.. 't' dia terbalik dowh.. hahaha. Yang pasang pun tangkap muat je.. bukan nak tengok betul2 dulu ;P

Mula2 aku tak perasan, Nizam kata cuba you tengok apa yang lainnya kat signboard tu?? aku pun.. a'ah lah, yer lahhh *jakun terus capai hp snap* 't' dia terbalik... kalau korang lalu sini, cuba korang perhatikan signboard ni eh =)

Korang pakai Colgate Optic White?? aku pakai *tiba2 nak bangga* haha. Walaupun setiap enam bulan sekali aku pergi dentist buat scaling & checkup gigi, tapi aku tetap nak jaga keterampilan gigi aku.. aku nak nampak bersih & cantik macam si Fazura ni.. Ingat tak haritu aku nak pasang gigi emas macam M.Daud Kilau?? masa tu aku buat scaling & bukannya pasang gigi emas eh Bedah.. heheh

Tak kira lah para lelaki ke para perempuan ke.. tolong lah yer uolls, tolong jaga kebersihan gigi korang.. aku tak lah cakap gigi aku ni bersih sangat, sebab kuman dalam mulut manusia ni kan sentiasa ada.. itu pun depends on apa yang korang makan juga.  Ada tu aku tengok pun rasa nak muntah, muka sedang2 elok je cantik tapi bila tengok gigi kemain berlumut.. gelii okehh!! 

Bulan September juga adalah bulan pertama aku mencuba product Shaklee. Aku try tiga bottle supplement ni dulu untuk kesihatan dalaman yer.. as remarks, aku start 1st September 2013 =)

Bukan apa cik Bedah, kita ni dah tua bangka, exercise memang kurang lah, ada tu memang tak ado langsung (macam aku) asek nak melawo je tapi kesihatan tak jaga.. so untuk supplement, aku try tiga benda ni dulu.. lepas tu boleh lah aku cuba yang lain2. 

Aku sebenarnya takut nak mencuba product2 lain, sebab lately ni banyak naw product kecantikan & kesihatan yang wujud berleluasa, as trust & trial aku cuba Shaklee je lah.. Hok brand lain2 tu belum terbuka lagi pintu hati aku untuk mencuba.. kbaiiiiiii =)

22 comments:

  1. A'a la zaza..baru perasan huruf 't' tue terbalik..hehehe
    farah pun amik produk shaklee jugak..so far okey la..cuma ms.p masih jugak tak ok! tak pe sabar..makan lama2 sikit kan.. baru sebtl dh kecoh tak berkesan..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn.. nasib farah perasan 't' terbalik tu hehehe
      keep it up!! chayokkk kita makan je jgn berenti.. ini elok sbb ia supplement ;)

      Delete
  2. hahahaha..good observation! Mmg dasar blogger kan, nampak signboard pelik, mesti nak ambik gambar...hahaha..

    Try la Shaklee tu..body makin tua...kang takut tulang mereputttt..ekekekekekeke...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha dasar jakun pun yer jg.. tak cakap camera canggih, camera hp pun jadi jugak nak jadikan bahan cerita kat blog.. hahaha
      ni dah bakal2 nak reput lah ni.. tu yang cepat2 cari shaklee hehe ;P

      Delete
  3. 3-4 cerita sekali harung ye mama zaza hebat lah mengarang...umi Qi pun x terer buat byk2 tajuk...kikiki...OMG!!! hebat mama zaza guna shaklee...ramai teman opis umi Qi pun guna shaklee...dan nampak sgt perbezaan dari segi kulit dan dalaman...bergantung pada setiap individu...umi Qi langsung x amik apa2...aduyaiiii kena motivate diri sendiri nih balik...nak cantik macam mama zaza kena try produk kesihatan..weeeeeeee

    ReplyDelete
  4. tuo dah ke? hehe..bulan2 september ni layan lagu greenday je wake me up when september end hihihi

    ReplyDelete
  5. gigi belumut hahahha..klakar la akk ni ^___^ kak ti wt la review psal shaklee sy nk try tapi i is tatuuuttt *__*

    ReplyDelete
  6. selalu kat kawasan perumahan budak-budak yg suka melintas dan berlari..

    ReplyDelete
  7. nanie rasa nak amek KANTA je tadi. bila dapat jawapan baru perasan huruf terbalik. adoiyyyaaiii.

    good observation. nanti amek gambr lagi signboard pelik2 ye..

    ReplyDelete
  8. byk cerita dalam satu n3 ni... semuanyer kisah menarik yer

    ReplyDelete
  9. Org yg menternak tak perlu jaga tapi yg memandu pulak kena berjaga-jaga - aneh betul:)
    Dekat M;sia banyak signboard yg tak menepati tatabahasa
    Zaza consume shaklee ye..

    ReplyDelete
  10. Akak pun ada jugak ambik suppliment tapi macam zaza katalah takotttt dengan produk yg macam2 zaman sekarang ni.

    ReplyDelete
  11. wife pun minum shaklee, nak tambah susu katanya, untuk breastfeeding baby.

    ReplyDelete
  12. Wah...bagus...alert ngan keadaan sekeliling...ramai betul amik shaklee skrg kan....SA masih setia ngan spirulina...

    ReplyDelete
  13. Haha perasan jugak sign tu, da lama kan

    ReplyDelete
  14. hahaahha gigi belumut...terus rase loye tekak...lieya ni pun bab gigi mmg jaga...lepas mkan jek baik kat opis ke umah mmg laju2 gosok gigi...gigi lieya ni tak cantik berlapis, nak pakai braces dulu takut...so jage bagi bersih jek laaa.....lieya penah buat bleaching gigi...

    ReplyDelete
  15. Tetiba rasa nak feel nyanyi lagu Kak Pah ni....hoho
    Cer bukak mulut besar2 sikit meh kak bedah nak check ....Kak Bedah tak mampu jah nak pakai ubat gigi tu....Kak Bedah pakai arang je...hehe
    Bab vitamin ni mmg takut nak mencuba lagipun kak Bedahkan tak kerja takkan nak mintak budget laki pulak ...malu mak
    Makan bayam bebanyak jelah.... murah!

    ReplyDelete
  16. ha'aahh..huruf t tu terbalik.. saja nak buat kelainan kut..hehe
    oohh, i like statement akk tu.. muka cantik tp ggi berlumut..haha..
    masih berlapik tu.. oohh, nak try la ubt ggit tu..
    i kan nak tawen..nti kang kena tenyum2 tunjuk ggi..ahah.. :p
    sy pun ada terfkir nak ambik produk shaklee tu..tp pas kawen or pregnt or bila ada bby..
    ingat akk ambik tu tuk tmbah bby.. :p

    ReplyDelete
  17. me dah cuba otrimetrix tuh.. mmg puashati u.. hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Zaza Abdul Latif Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah