Monday, May 26, 2014

Rainbow Cookies

Haritu kawan aku post gambar cookies ni kat IG.. aku tanya mana nak beli.. dia kata kakak dia jual.. Ohh chantek sangat lah tu.. laju2 aku order sebekas. Memang dah lama aku mencari cookies ni.. Malas aku nak beli online.. karang bila post pecah pulak cookies ni. Rugi duit aku nanti.



Warna warni kehidupan sangat kaler cookies ni.. I loikee =)

Korang mesti pernah tengok rainbow cookies ni kan???? nama saintifik cookies ni sebenarnya orang panggil " biskut lidah kucing" kalau tak silap aku. Tak tau lah mana datangnya perkataan lidah kucing dan apa kena mengenanya lidah kucing dengan cookies ni. Adakah lidah kucing berwarna pelangi begini??? pffftttt.

Rasa cookies ni?? kalau tanya tekak aku semua aku kata sedap. Cookies ni rasa butter sokmo.. tak ada mix dengan perasa apa2 pun.. cuma yang buat menarik perhatian bijik mata aku ni sebab kaler cookies ni sangat rainbowish (ada ke perkataan rainbowish?? hahaha).

41 comments:

  1. Aku tunggu biskut lidah panda kluar...ekekeke...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la kita kak tunggu biskut lidah panda kluar ha..ha..
      bila la nak masuk pasaran agaknya!!

      Delete
  2. kalau bukak ig ngan fb, memang ramai yg jual.. tapi, setakat ni, Ros belum pernah try lagi ..

    ReplyDelete
  3. nak try buat.. tunggu free yang ntah bila free baru dapat buat.. hehehe..

    ReplyDelete
  4. boleh jer rainbowish tu babe...ihiksss.... memang sedap ni... boleh order untuk raya kalau malas nak buat cookies...muahahahaha....

    ReplyDelete
  5. Dpt rsa pun sbb hadiah teachers day hri tu..
    Okla..sedapla jgk

    ReplyDelete
  6. Aka tak suka sangat biskut ni mungkin lain org lain ramuannya...boleh eh? ahahhaaa.a..

    ReplyDelete
  7. ingat nak tempah untuk bday anak kang....

    ReplyDelete
  8. wah sangat exotic dan terang colour kuih tu...
    ni kalau season nak araya berlambak org jual :)
    klikx3

    ReplyDelete
  9. Yelah mcm pernah nampak kat mana tah.....ohhhh mcm semperitlah yek kurang lobih hey......kalau raso eh butter ajos...hehe

    ReplyDelete
  10. Comel kan zaza.....suka tgk...belang2 pelangi hehhehe...oh rasa butter mmg besttt, leh buat salah satu kuih raya nanti...menarik kan

    ReplyDelete
  11. mama pernah makan, tapi lidah rasa tebal dan penuh warna, macam makan gula-gula hantu.. hihihi.. agaknya tu yang dinamakan lidah kucing kot..

    p/s : tengok sotong tu comel sangat, tu yang join.. hihih

    ReplyDelete
  12. mmg sedap buat kudap kudapan depan PC heheee

    ReplyDelete
  13. hihi mmg sedap pun. kalo dok dpan tv mmg sekali hadap je ni =)

    ReplyDelete
  14. Anak dara kakak suka ni zaza tapi lidah tua kakak kurang suka sebab dahlah manis lepas makan lidah jadi warna purple. Kena ketawakan abang hihi...

    Tapi cantik kan. Tempat kakak sini kalau beli 30 pcs RM20/- itu masa beli di Plaza Angsana. Buat memang kakak tak pernah lagi - tak tahu pun resepinya Zaza. Makan aje pandai kakak ni:)

    ReplyDelete
  15. sedap ye?xpenah try pun..tu laaa..takut kaler je cantik tp rs same je mcm cookies lain..hihi..

    ReplyDelete
  16. Cantik betul biskutnya. Budak-budak sure suka sebab warna dia yang menyerlah dan terang gitu. Hehe

    ReplyDelete
  17. betol tu kak. warna dia buat orang rasa tertarik nak beli.. saya belom pernah rasa agi ni. nak try buat lah raya ni kalao sempat. hikhik :)

    ReplyDelete
  18. so, mesti u teruja dgn rainbow cake kan? nanti i suruh ziyyad hadiahkan rainbow cake utk u la..ekekekeke

    ReplyDelete
  19. nak rasa jugak... tapi akk pon malas nak beli on9 ni

    ReplyDelete
  20. tak pernah try lagi...manis ke...kaler-kaler tu mcm sayang pula nak ngapnya.

    ReplyDelete
  21. adakah lidah kucing rasanya sesedap biskut tersebut? ehhh

    ReplyDelete
  22. waa penuh warna warni...nak jugek....

    ReplyDelete
  23. haaa..sedapkan, kak jah ku..?hehe

    ReplyDelete
  24. tak sure komen tadi terhantar ke idak..line problem la kak zaza.. btw, biskut ni sangatt sedap.. :)

    ReplyDelete
  25. pernah rasa seketul kawan opis bagi...sedap..tp lom order lagi...open order untuk raya kata ko...

    ReplyDelete
  26. Kalau tengok warna memang buat tertarik betul nak makan.

    ReplyDelete
  27. mmg trend betul biskut nieh.. aku ni kalo bawak balik ni, harus tak sampai sejam je anak aku telan ni hahaahaha...lagi2 biskut kaler cantik mcm nie.... kat opis aku pun ramai jual ni beb...baik punye promot tau....aku bab sample mmg laju je telan haahahahaah

    ReplyDelete
  28. Nyah... mana hang pi? Lama tak muncui!.....

    ReplyDelete
  29. macam lagi minat sambal petai dari rainbow cookies hahahahha

    ReplyDelete
  30. Hari2 masuk blog zaza....cpt update tau...huwaaaaaaaa rindu...hehhe

    ReplyDelete
  31. mula2 kek rainbow femes. skrg cookies rainbow pulak dah.. okey2 jap nak p cari jugak!!! =D

    ReplyDelete
  32. tak pernah rasa lagi ni kak..bab makanan ni fiza suka beli terus dari beli online takut gak pecah je atau effect apa² ke kan..dah ke rugi tu. Warna memang menarik sangat..harap² one day dapat rasa gak rainbow cookies ni.

    ReplyDelete
  33. biskut ni memang glamer sekarang ni. raya nanti mesti kebanyakan rumah ada biskut ni,

    ReplyDelete
  34. kaler dia memang menarik minat.. cantik warna warni

    ReplyDelete
  35. haritu saya order online, pastu pecah. takpe lah.. jnji blh mkn lagi..
    tp sy kureng sikit.. suami yang suka.. mybe sebab rasa butter..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Zaza Abdul Latif Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah